0

فقط یک‌چهارم گیاهان دارویی برای تولید دارو استفاده شده‌اند

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، امیرحسین جمشیدی امروز در سیزدهمین همایش طلای سبز و دوازدهمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی اظهار کرد: صنعت داروهای گیاهی از سال 1360 در کشور آغاز به کار کرده است. 

وی افزود: صنعت تولید داروهای گیاهی تنها صنعتی است که تولید دانش مستقیماً به تولید محصول در آن می‌انجامد با این وجود، بیش از 1200 گیاه دارویی داریم که از این تعداد صرفا از 300 گیاه، دارو ساخته شده است و 4400 فرآورده طبیعی و بیش از 2000 فرآورده سنتی داریم. 

رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان داروهای طبیعی و فرآورده‌های طب سنتی ایران گفت: امیدوارم در سال 1403 ثبات بیشتری در بازار ارزش‌آفرین داروهای گیاهی و طب سنتی که اسناد بالادستی هم بر استفاده از ظرفیت‌های آن تاکید دارند، داشته باشیم.

تاریخچه 14 ساله ساخت مکمل در ایران

عباس کبریایی‌زاده؛ رئیس هیئت مدیره سندیکای تولیدکنندگان مکمل‌های رژیمی غذایی ایران نیز در این مراسم بیان کرد:  آنچه که در حوزه مکمل‌های غذایی، طب سنتی و مکمل‌های گیاهی اتفاق افتاده ماحصل یک نگاه استراتژیک است.

وی افزود: بررسی تاریخچه مکمل‌های غذایی و مکمل‌های گیاهی کشور بیانگر این است که تولید مکمل در کشور سابقه 14 ساله دارد و همچنین ساخت مکمل‌های گیاهی در کشور به دهه 40 بازمی‌گردد. اگر می‌خواهیم آینده خوبی داشته باشیم باید مولفه‌های حکمرانی خوب را در نظر بگیریم و نگاه استراتژیک داشته باشیم.

منبع خبر : خبرگزاری تسنیم

بخوانید  چقدر طول می‌کشه وزن کم کنیم؟
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *