0

فعالیت ۶۴۰۰۰ نفر در اکوسیستم دانش‌بنیان و استارتاپی ایران

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در پنل امروز اینوتکس 2024 اعلام شد که 64 هزار نفر در سال 2022 به صورت مستقیم در شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپی ایران کار می‌کردند.

رضا غیابی؛ دبیر محتوایی استیج اینوتکس 2024 در هفتمین دوره این رویداد با طرح پرسشی کلیدی، به بررسی نگاه نسل جدید به اکوسیستم نوآوری پرداخت.

وی با اشاره به بزرگ شدن نسل اول استارتاپ‌های ایران اظهار کرد: پس از 8 سال، نقش سوددهی این فعالیت‌ها برای سرمایه‌گذاران و قانونگذاران پررنگ‌تر شده و این امر باعث شده که فعالان این بخش به اکوسیستم نوآوری به عنوان یک گذار نگاه کنند.

غیابی با بیان اینکه در حال حاضر یکی از چالش‌های اصلی اکوسیستم نوآوری، منابع انسانی است، دلیل این امر را نیاز به تخصص در این حوزه دانست.

وی با اشاره به ویژگی‌های نسل Z (کودکان و نوجوانان کنونی) مانند عدم تعلق خاطر به چارچوب‌ها، بر لزوم آگاهی منابع انسانی شرکت‌های استارتاپی از نحوه رفتار با این نسل برای دستیابی به نتایج مطلوب تأکید کرد.

غیابی مهم‌ترین نیاز شرکت‌های استارتاپی را منابع انسانی دانست و خاطرنشان کرد که مسئولان این حوزه باید با نیازها و خواسته‌های نسل Z، از جمله احترام به حریم فردی، آشنا باشند.

وی در ادامه افزود: این نسل تمایل به ماندگاری در یک شرکت واحد را نداشته و به همین دلیل، سازمان‌ها و مسئولان باید این موضوع را در برنامه‌ریزی‌های خود لحاظ کنند.

غیابی اضافه کرد: این پنل نشان داد که نسل Z چالش‌ها و فرصت‌های جدیدی را برای اکوسیستم نوآوری ایران به ارمغان می‌آورد. شرکت‌های استارتاپی که می‌توانند با این نسل به طور مؤثری کار کنند، در آینده پیشرو خواهند بود.

بخوانید  استمرار سمینارهای سبک زندگی با ورزش از سوی معاونت آموزشی نظام پزشکی

منبع خبر : خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *