0

فعالیت “سامانه شفافیت” شهرداری تهران بدون توقف

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، احمد صادقی؛ عضو شورای شهر تهران درباره سامانه شفافیت در دوره ششم مدیریت شهری اظهار کرد: در دوره ششم پذیرفتیم کمیته شفافیت تنها در حوزه هوشمندسازی و یکپارچه‌سازی متمرکز نشود و علاوه بر تکمیل و اضافه شدن فرایندهای سامانه شهرداری غیرحضوری به عنوان یک هدف والا و در حقیقت تضمین حق شهروندی و دسترسی شهروندان به اطلاعات را دنبال کند.

صادقی افزود: تحقق شهرداری غیرحضوری کاهش فساد و نیز کاهش سفر های درون شهری را در پی خواهد داشت.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: در حال حاضر سامانه شفافیت در 38 مورد فعال است که بیش از 20 مورد آن در دوره ششم افزوده شده است. مواردی همچون فیش‌های حقوقی، احکام، معاملات،برنامه و بودجه، مطالعات و … باید در سامانه شفافیت بارگذاری شود. همچنین پیگیری مصوبه تعارض منافع نیز به صورت جدی دنبال می‌شود و در حال حاضر نیز در حوزه شهرسازی تعارض منافع مهندسین ناظر اجرایی شده است.

صادقی ادامه داد: در برنامه چهار ساله شهرداری تهران نیز در این دوره برای نخستین‌بار بخش مجزایی به موضوع هوشمندسازی و بهبود مدیریت اضافه شد که تاثیر بسزایی در بودجه سنواتی شهرداری داشته و بی‌تردید شفاف‌ترین اطلاعات و اطلاعات دست اول در گزارش‌های حسابرسی شرکت‌ها قابل مشاهده خواهد بود که رسانه‌ها می‌توانند این موضوعات را به صورت جدی پیگیری کنند.

منبع خبر : خبرگزاری تسنیم

بخوانید  جزئیات دستاوردهای بانوان ایرانی در زیست‌بوم دانش‌بنیان کشور
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *