0

غنی‌سازی آرد با آهن، فولیک اسید و ویتامین D انجام می‌شود

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، به دنبال تصویب سند ملی امنیت غذا و تغذیه 1401-1402 در هفدهمین جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی و در راستای ارتقای سلامت و بهبود تغذیه مردم، اولین جلسه کمیته فنی رصد وضعیت غنی‌سازی برنامه ملی آرد و نان با آهن، اسید فولیک و ویتامین D برگزار شد.

محمد اسماعیل مطلق؛ رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، به ضرورت استمرار برنامه غنی‌سازی آرد و غنی‌سازی تمام آردهایی که بیشتر از 7 درصد سبوس‌گیری می‌شوند، برای پیشگیری و کنترل کمبود آهن و کم خونی ناشی از آن که سلامت مردم را به خطر می‌اندازد، تاکید کرد.

در این جلسه همچنین، با توجه به شیوع کمبود ویتامین D در کشور، افزودن این ویتامین به آرد علاوه بر آهن و اسید فولیک به عنوان یکی از اولویت‌های برنامه امنیت غذایی مورد تاکید قرار گرفت و دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط موظف شدند که اجرایی شدن این برنامه را در اسرع وقت در دستور کار قرار داده و گزارش اقدامات انجام شده را به دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی ارسال کنند.

گفتنی است، این جلسه با حضور نمایندگانی از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، مرکز پژوهش‌های مجلس، مرکز پژوهش‌های غلات، وزارت صمت، فرهنگستان علوم پزشکی، سازمان ملی استاندارد ایران و وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی برگزار شد.

منبع خبر : خبرگزاری تسنیم

بخوانید  اذعان بی‌بی‌سی به ساختگی بودن اسناد درباره نیکا شاکرمی
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *