0

غربالگری قند و فشار خون بیش از ۲۲ میلیون ایرانی تاکنون

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: 22 میلیون و 85 هزار و 512 نفر تا امروز در «پویش ملی سلامت» در زمینه بیماری‌های پرفشاری خون و دیابت در سطح کشور، غربالگری شده‌اند.

از این تعداد 448 هزار و 3 نفر با احتمال ابتلا به پرفشاری خون و 276 هزار و 435 نفر با احتمال دیابت شناسایی شدند؛ همچنین در 24 ساعت گذشته 953 هزار و 228 نفر در این پویش غربالگری شدند که از این تعداد 17 هزار و 776 نفر با احتمال پرفشاری خون و 9 هزار و 158 نفر با احتمال دیابت شناسایی شدند.

بهداشت و درمان , وزارت بهداشت , پویش ,

منظور از «احتمال دیابت» قند خون 126 به بالا و منظور از «احتمال پرفشاری خون»، عدد 140 روی 90 میلیمتر جیوه (14 روی 9) به بالاست.

به گزارش تسنیم، پویش ملی سلامت از 20 آبان‌ماه آغاز شده و تا 15 دی‌ماه سال جاری با شعار آگاهی‌ زودتر، مراقبت مؤثرتر و با هدف پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر در سراسر کشور ادامه خواهد یافت. افراد بالای 18 سال برای اندازه گیری رایگان فشار خون و قند خون خود و آگاهی از وضعیت ابتلا به فشار خون بالا و دیابت، می‌توانند به مراکز بهداشتی و پایگاه‌ها و خانه‌های سلامت مراجعه کنند.

منبع خبر : خبرگزاری تسنیم

بخوانید  پیام تبریک نوروزی رئیس شورای عالی نظام پزشکی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *