0

علت ابتلای کودکان به امیکرون چیست؟

علت ابتلای کودکان به امیکرون چیست؟

علت ابتلای کودکان به امیکرون چیست؟

باشگاه خبرنگاران جوان :

باشگاه خبرنگاران جوان – پیام طبرسی متخصص بیماری‌های عفونی گفت:ویروس کرونا دارای جهش‌های زیادی است که تعدادی از آن‌ها نگران‌کننده است. علائم ابتلاء به کرونای امیکرون شامل آبریزش بینی، سردرد، عطسه، سرفه‌های مداوم و گلودرد است. از دیگر علائم این بیماری می‌توان به تعریق شبانه، خستگی، بدن درد و حالت تهوع اشاره کرد.

او می‌گوید: کودکانی که به امیکرون آلوده می‌شوند نیز درگیر علائم عفونت دستگاه تنفسی فوقانی مانند تب، آبریزش بینی، گلودرد، بدن درد و سرفه خشک می‌شوند. امیکرون در مقایسه با سایر سویه‌های کرونا بیشتر کودکان را درگیر می‌کند. عدم واکسیناسیون در برابر کرونا یکی از مهمترین علت‌های ابتلای کودکان به امیکرون است.

طبرسی گفت: کشور ما همچنان در سیر بالارونده پیک امیکرون قرار دارد و به قله نزدیک شده ایم، ولی در عین حال تا دوسه هفته آینده افزایش میزان مرگ‌های کرونایی دور از انتظار نیست.

او می‌گوید که فرد مبتلا به امیکرون باید حداقل پنج روز در قرنطینه باشد و چنانچه بدون علامت باشد، می‌تواند با دیگران تماس داشته باشد و پس از این مدت هم حتما با ماسک وارد اجتماع شود.

به گفته این متخصص بیماری‌های عفونی، چنانچه علائم اولیه بیمار بیش از ۷۲ ساعت به طول بینجامد، فرد باید به پزشک مراجعه کند.


بیشتر بخوانید:

  • امیکرون پایان کرونا خواهد بود؟

بخوانید  مشروح مذاکرات جلسات سی، سی و یک و سی و دو شورایعالی سازمان نظام پزشکی
برچسب‌ها:

نظرات کاربران