0

«طوفان‌ الاقصی» سیلی محکم رزمندگان حماس به رژیم صهیونیستی بود

بیانیه انجمن‌های علمی حوزه سلامت؛

انجمن‌های علمی حوزه سلامت در بیانیه‌ای ضمن حمایت از مردم مظلوم فلسطین آورده است: عملیات «طوفان‌ الاقصی» سیلی محکم رزمندگان حماس به رژیم ناتوان صهیونیستی بود.

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، انجمن‌های علمی حوزه سلامت در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و تقبیح جنایات رژیم فاسد صهیونیستی علیه مردم غزه بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: تاریخ خونبار هفتاد و پنج ساله ملت فلسطین در مقاومت علیه اشغالگران صهیونیست حوادث ماندگار و گاه کم‌نظیری از ظلم و جنایت نسبت به خود دیده است. در تاریخ مقاومت مردم مظلوم فلسطین همه اشکال ظلم و خشونت، ترور، تخریب، آواره‌سازی، کشتار دسته‌جمعی مشاهده می‌شود که اسلاف خشونت و جنایت علیه بشریت در ادوار گذشته را روسفید می‌‌کند.

در این بیانیه عنوان شده است: کشتار «صبرا»، «شتیلا» و محاصره قریب به بیست سال مردم غزه و محروم کردن آنها از بدیهی‌ترین حقوق انسانی نمونه‌هایی از عملیات ددمنشانه رژیم اشغالگری است که متأسفانه حمایت تمام و کمال همه آن‌هایی که دم از حقوق بشر و آزادی و تمدن را می‌زده‌اند به همراه داشته است.

در این بیانیه اضافه شده است: اما آنچه امروزه جریان غزه را متمایز از تمام وقایع گذشته می‌‌کند، خوی ددمنشی، ناجوانمردانه و رفتار خلاف تمام قوانین بین المللی و کنوانسیون‌ها و میثاق‌نامه‌های جهانی در حملات وحشیانه و غیرمعمول با استفاده از پیشرفته‌ترین سلاح‌های مخرب موجود جهان علیه انسان‌های بی دفاع و زنان و کودکان مظلوم غزه است که بلاشک علاوه بر تداعی نسل‌کشی و آوارگی میلیون‌ها انسان، ناتوانی رژیم سراپا مسلحی است که سیلی محکم و عظیمی که به درستی «طوفان‌الاقصی» نامیده شده را تجربه کرده و چاره‌ای نمی‌یابد تا خشم خود را بر سر مردم بی‌دفاع غزه خالی کند که کار ترسو‌ها و بزدلان جنایت پیشه تاریخ بوده است.

در این بیانیه تصریح شده است: اما آنچه در تاریخ سه شنبه ۲۶ مهرماه در حمله و بمباران بیمارستان «المعمدانی» غزه رخ داد از وقایع بی‌نظیر و نمونه جنایت واضح و آشکاری بود که جلوی چشمان تمام دنیا و با حضور تمام مدعیان حقوق بشر و آزادی و امنیت جهانی و سازمان‌ها و دیده‌بان‌های بین المللی به نمایش گذاشت و بعد از ده‌ها روز بمباران و موشک باران و بهره‌گیری از تمام سلاح‌های پیشرفته جهان در ویرانگری سفاکانه و کشتار آحاد مردم مظلوم و بی‌پناه غزه، مکانی که براساس تمام قوانین موضوعه بین‌المللی جایگاه امن بیماران و مجروحان و کودکان و زنان زخمی و کادر درمان جان برکف و در خدمت رنجدیدگان جنگ است، به ناگاه آماج حمله‌ای که موجب از بین رفتن بیمارستان و همه انسان‌های مجروح و آسیب دیده‌ای که در حریم امن آن پناه گرفته‌اند، قرار داد.

در این بیانیه تبیین شده است: چند صد انسان که عمده آنها کودکان و زنان و سالخوردگان و مردم عادی بستری در بیمارستان بودند، در لحظه‌ای به شهادت می‌رسند، از آنجا که اقدام وحشیانه اخیر در حوزه کاری علوم پزشکی و سلامت اتفاق افتاده، انجمن‌های علمی وابسته به بخش سلامت و اعضای آنها در عرصه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، بهداشت و درمان، وظیفه خود می‌دانند مراتب همدردی و همدلی خود را با مردم مظلوم فلسطین بویژه شهدای مظلوم بیمارستان «المعمدانی» و خانواده‌های محترم و کادر‌های درمانی اعلام و آمادگی خود برای هرگونه کمک به مسئولان محترم کشور اعلام می‌‌کنند.

در این بیانیه تشریح شده است: آنچه اتفاق افتاده می‌رود تا انشاءالله شروعی بر نقطه پایان رژیم ددمنش و منحوسی باشد که به درستی نام رژیم کودک‌کُش را یدک می‌کشد و موجب اجماع جهانی به این وحشی گری بی‌نظیر شده است.

بخوانید  شناسایی ۱۶۱ بیمار جدید کرونایی در کشور

نظرات کاربران