0

ضعف بهداشت مدارس در دوران شیوع کرونا

ضعف بهداشت مدارس در دوران شیوع کرونا

ضعف بهداشت مدارس در دوران شیوع کرونا

باشگاه خبرنگاران جوان :

باشگاه خبرنگاران جوان – احمد مهری گفت: نتیجه بازگشایی نادرست مدارس، ابتلای فراگیر دانش آموزان به واریانت امیکرون شد. بهداشت مدارس یکی از نقاط ضعف جدی ما است. مدارس ما متولی بهداشت و سلامت ندارند. آموزش کافی در ارتقای سلامت دانش آموزان مهم است. باید مدارس و دانشگاه ها در دی بسته می شدند تا جلوی سرعت انتقال بیماری کرونا را گرفته و سپس در مرحله بعدی اقدام به بازگشایی مراکز آموزشی می کردیم.

به عقیده مهری شیوع کرونا در کشور سبب شد تا به ضعف های ساختار بهداشتی پی برده شود.

او گفت: می گویند مدارس در دنیا باز هستند و آموزش به صورت حضوری است؛ اما متاسفانه صحبتی از این نمی شود که میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی چقدر است و چه نسبتی از مدرسه های ما مربی بهداشت دارند.

به گفته این اپیدمیولوژیست و کارشناس بهداشت عمومی برای پیاده سازی مدل تصمیمات گرفته شده در کشورهای دیگر باید همانند آن جا زیرساخت های لازم بهداشتی و دیگر امکانات را در ایران داشته باشیم.

طبق آمار بین ۲۰ تا ۳۰ درصد از بیماران بستری، کودکان و دانش آموزان هستند.

او گفت: برخی از افراد می گویند که کرونا در بین کودکان مرگ و میر ندارد که معتقدم خسارت ها و آثار طولانی مدت کرونا در بین دانش آموزان بررسی و به طور دقیق ارزیابی نشده است. باید آثار سلامت جسمی و روانی بیماری کرونا در بین کودکان بهتر بررسی شود.


بیشتر بخوانید

  • ابتلای ۱۰ درصد نوزادان زیر سه سال و ۲۳ درصدکودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال به کرونا

بخوانید  مرگ تلخ مرد سالخورده زیر تیغ جراحی "کیسه صفرا"/ شکایت خانواده متوفی از تیم پزشکی

نظرات کاربران