0

صدور فوری مجوز فعالیت پزشکان و پرستاران ایرانی در عراق برای ایام اربعین

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، صالح مهدی الحسناوی؛ وزیر بهداشت جمهوری عراق، با رئیس جمعیت هلال احمر ایران دیدار کرد و پیرامون همکاری بیشتر برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران حسینی در اربعین 1402 گفت‌وگو و تبادل نظر شد.

صالح مهدی الحسناوی با درخواست پیرحسین کولیوند؛ رئیس جمعیت هلال احمر پیرامون صدور فوری مجوز فعالیت پزشکان و پرستاران ایرانی در مراکز درمانی عراقی برای ایام اربعین موافقت کرد.

وی همچنین در مورد مجوز ورود داروهای ایرانی به خاک عراق گفت: در حال حاضر 89 قلم داروی ایرانی برای ورود و توزیع در خاک عراق ثبت و رجیستر شده است. ثبت هر قلم دارو نیاز به طی فرآیندی خاص و زمان‌بر دارد. اما در ایام اربعین از ورود همه‌ داروهای ایرانی برای مصرف زائران حسینی استقبال می‌کنیم.

الحسناوی همچنین از فعالیت بیمارستان امام علی(ع) جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در شهر نجف اشرف ابراز خرسندی کرد و گفت: من نیز همچون نخست وزیر عراق‌ تمام تلاش خود را برای تسهیل امور مربوط به بیمارستان نجف به کار گرفتم و این مرکز درمانی را بستری برای توسعه و تعمیق همکاری‌های مشترک بهداشتی و درمانی بین دو کشور می‌دانم.

در این دیدار رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان از آمادگی امدادی و درمانی این جمعیت برای عملیات اربعین در شهریور ماه امسال خبر داد و گفت: در اربعین امسال 4 هزار امدادگر و درمانگر هلال احمر با استقرار در مراکز درمانی ثابت و برپایی مراکز سیار به زائران خدمت‌رسانی خواهند کرد و خودروهای نجات، آمبولانس‌ها و اتوبوس آمبولانس‌های هلال احمر در دو سوی مرزها، مستقر خواهند بود.

بخوانید  آمادگی کامل ۱۰۰۰ نیروی بهداشت و درمان برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین

در این دیدار نصیر عبدالمحسن عبدالله، سفیر عراق در تهران و همچنین محمدحسین نیکنام؛ مشاور امور بین‌الملل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان، حضور داشتند.

منبع خبر : خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *