0

صادرات تجهیزات پزشکی ایرانی به ۳۵ کشور جهان/ برنامه‌ریزی برای رشد ۳۰ درصدی تولید

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، جلال غفارزاده با اشاره به فعالیت 2 هزار شرکت تولیدی تجهیزات پزشکی در کشور اظهار کرد: 4 هزار خط تولید در این شرکت‌ها فعال هستند، همچنین 6 هزار و 200 شرکت توزیعی تجهیزات نیز در کشور فعالیت دارند. همچنین اقلام پیشرفته پزشکی از جمله ونتیلاتور و مانیتور به بیش از 35 کشور دنیا صادر می‌شود.

برنامه ریزی برای رشد 30 درصدی تولید تجهیزات پزشکی

وی تأکید کرد: برنامه‎‌ریزی جهت رشد 30 درصدی تولیدات تجهیزات پزشکی در کشور طی سال جاری انجام شده و در این راستا زمان بررسی پرونده با صدور بخشنامه رشد تولید جهت حمایت از تولیدکنندگان به 40 درصد کاهش یافته است.

تلاش سازمان غذا و دارو برای حل مشکلات تولیدکنندگان

مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو با اشاره به راه‌اندازی برنامه حل مشکلات تولید در اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو بیان کرد: در این برنامه واحدهای تعطیل و نیمه‌تعطیل شناسایی و موانع تولید با حضور مستمر در شهرک‌های صنعتی رفع می‌شود.

مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو همچنین با اشاره به برنامه بدون واسطه برای رشد تولید نیز گفت: در این برنامه در راستای تحقق شعار سال و رشد تولید به حضور مستمر در استان‌ها پرداخته و ضمن حمایت از نمایشگاه‌های منطقه‌ای دغدغه‌ها و انتقادات تولیدکنندگان از نزدیک شنیده می‌شود.

کاهش 50 درصدی قیمت سمعک

غفارزاده در ادامه با بیان اینکه فراخوان‌های متعددی جهت کاهش قیمت‌های ارزی و مهار تورم از سوی این اداره کل صادر شده است، خاطرنشان کرد: در نتیجه یکی از این فراخوان‌ها قیمت سمعک  50 درصد کاهش پیدا کرد. همچنین در نتیجه این فراخوان تعداد 51 هزار و 500 عدد سمعک با قیمت 3 میلیون و 390 هزار دلار با همان کیفیت مطلوب تأمین شد درحالی که در سال‌های اخیر 100 هزار سمعک با 16 میلیون دلار تأمین شده بود، که در پی این فراخوان بیش از 9 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی حاصل شده است.

بخوانید  آخرین آمار واکسیناسیون کرونا در ایران

منبع خبر : خبرگزاری تسنیم

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *