0

شرایط استفاده از سهمیه بهیاران در کنکور ۱۴۰۱ اعلام شد

شرایط استفاده از سهمیه بهیاران در کنکور ۱۴۰۱ اعلام شد

شرایط استفاده از سهمیه بهیاران در کنکور ۱۴۰۱ اعلام شد

باشگاه خبرنگاران جوان :

باشگاه خبرنگاران جوان – اصلاحات مربوط به سهمیه بهیاران به شرح زیر است:

بر اساس ابلاغیه شماره ۱۳۷۳۳/۹۹/د ش مورخ ۹۹/۱۰/۱۶ شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص تصویب مصوبه جلسه ۱۴۰ مورخ ۹۹/۰۹/۱۸ ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، سهمیه بهیاران برای دومین سال با شروع از سال ۱۴۰۰ به شرح زیر اجرا می‌شود.

شرایط متقاضی

۱- دارا بودن شرایط عمومی شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱،
۲- برخورداری از سلامت کامل جسمی و روانی
۳- دارا بودن دیپلم «بهیاری» مورد تأیید وزارت آموزش و پرورش در یکی از نظام‌های زیر:
– نظام قدیم آموزش متوسطه
– نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی به علاوه مدرک پیش دانشگاهی
– نظام جدید (۳-۳-۶)
۴- دارا بودن گواهینامه اشتغال به خدمت، اعم از دولتی و یا غیردولتی بعنوان «بهیار» در استان محل خدمت پس از اخذ مدرک دیپلم به تایید دفتر پرستاری محل خدمت.

۵- دارا بودن حداقل سه سال سابقه خدمت اعم از دولتی و غیردولتی به عنوان «بهیار» در استان محل خدمت پس از دریافت مدرک دیپلم بهیاری به تایید دفتر پرستاری محل ارائه خدمت.

۶- پذیرفته‌شدگان رشته‌محل‌هایی که شروع تحصیل آن‌ها در مرحله انتخاب رشته، نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ اعلام می‌شود باید تا ۱۴۰۱/۰۶/۳۱ دارای حداقل سه سال سابقه خدمت به عنوان «بهیار»، و پذیرفته‌شدگان رشته‌محل‌هایی که شروع تحصیل آن‌ها در مرحله انتخاب رشته، نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ اعلام می‌شود باید تا ۱۴۰۱/۱۱/۳۰ دارای حداقل سه سال سابقه خدمت به عنوان «بهیار» باشند.

بخوانید  مردم حق دارند بدانند ، فوتی های كرونا چه واكسنی زدند

شرایط سهمیه

۱- این تسهیلات فقط برای ورود به رشته کارشناسی پیوسته پرستاری در آزمون سراسری است.

۲- این سهمیه از سال ۱۴۰۰ به مدت ۵ سال قابل اجرا است.

۳- اختصاص ظرفیت پذیرش به میزان حداکثر ۵ درصد از ظرفیت پذیرش هر یک از رشته‌محل‌های رشته کارشناسی پیوسته پرستاری واقع در استان محل خدمت (اشتغال) متقاضی در تمامی دوره‌ها (روزانه، شهریه‌پرداز، دانشگاه آزاد اسلامی، …) به جز رشته‌محل‌های مخصوص «مناطق محروم» و «مناطق درگیر بلایای طبیعی» و دارای تعهد خدمت خواهد بود.

۴- متقاضیان حق انتخاب رشته‌محل‌های مجاز استان‌های دیگر (غیر از استان محل خدمت و اشتغال خود) را ندارند و در صورت رعایت نکردن این ضابطه و قبولی با سهمیه «بهیاری» در رشته‌محل‌های استان‌های دیگر، قبولی داوطلب لغو خواهد شد.

۵- برای گزینش در این سهمیه، نمره کل بهیاران با در نظر گرفتن نمره درس «بهیاری» (علاوه بر ۵ درس تخصصی گروه آزمایشی علوم تجربی) بعنوان یک درس تخصصی با ضریب ۴ و با «تاثیر قطعی» در نمره کل زیرگروه یک در نظر گرفته می‌شود. درس تخصصی «بهیاری» شامل درس‌های مراقبت‌های بهیاری (دستگاه گوارش، دستگاه عضلانی، اسکلتی، پوست، دستگاه تولیدمثل، دستگاه ادراری، بیماری‌های گوش و حلق و بینی و چشم، دستگاه قلب و عروق و خون و دستگاه تنفس)، تغذیه و رژیم‌های درمانی، زیست‌شناسی اختصاصی، بهداشت روانی، بهداشت عمومی، اخلاق و مقررات بهیاری و فن بهیاری (دستورالعمل مقدماتی) است.

۶- حدنصاب نمره لازم برای پذیرش متقاضیان حائز شرایط در سهمیه بهیاری هر یک از کد رشته‌محل‌های پرستاری، کسب حداقل ۷۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد آن کدرشته‌محل است. متقاضیان بهیار حائز شرایط داری حدنصاب نمره، با توجه به ظرفیت مربوطه با یکدیگر رقابت می‌کنند.

بخوانید  شورای نگهبان صحت انتخابات مجلس در کل کشور را تایید کرد

۷- پذیرفته‌شدگان مجاز به انتقال و جابجایی نیستند.

۸- میزان تعهد خدمت استفاده‌کنندگان از این سهمیه دو برابر طول مدت تحصیل و مطابق مقررات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران