0

شاید تاکنون ۱۲ هزار نفر اومیکرون گرفته باشند

شاید تاکنون ۱۲ هزار نفر اومیکرون گرفته باشند

شاید تاکنون ۱۲ هزار نفر اومیکرون گرفته باشند

خبرگزاری مهر:

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر جندقی، روز سه شنبه ۲۸ دی ماه ۱۴۰۰ در نشست خبری به ارائه روند اجرای طرح مدیریت هوشمند کرونا در کشور پرداخت و گفت: مهم‌ترین اصل در این طرح، واکسن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

وی با اعلام اینکه استفاده از ماسک در کنترل بیماری بسیار مهم است، افزود: اگر استفاده از ماسک بالای ۸۰ تا ۹۰ درصد باشد، می‌تواند تا حدود زیادی از شیوع بیماری جلوگیری کند.

جندقی با اشاره به سویه اومیکرون گفت: برای ایمنی در مقابله با سویه جدید کرونا، نیاز است دوز سوم واکسن حتماً تزریق شود. اما متأسفانه پوشش دوز سوم مناسب نیست و حدود ۱۷ درصد تا کنون ۳ دوز واکسن زده اند.

وی ادامه داد: میزان پوشش دوز سوم باید به حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد برسد تا ایمنی در مقابل اومیکرون ایجاد شود.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، با عنوان این مطلب که داریم وارد پیک اومیکرون می‌شویم، افزود: متأسفانه در هفته‌های اخیر روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی، نزولی شده است و این می‌تواند خطرناک باشد.

جندقی گفت: در هفته اخیر به طور میانگین میزان رعایت پروتکل‌ها به ۶۰ درصد رسیده است و میزان استفاده از ماسک در نانوایی‌ها ۵۱.۱۷ درصد بوده است. همچنین استفاده از تهویه در باشگاه‌های ورزشی سرپوشیده ۵۶.۹۳ درصد بوده است.

وی با اشاره به تصمیم ستاد ملی کرونا برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، افزود: حضور دانش آموزان و دانشجویان در مدارس و دانشگاه‌ها، حتماً باید با رعایت پروتکل‌ها باشد.

جندقی با عنوان این مطلب که سویه اومیکرون هر هفته رصد می‌شود، گفت: تا کنون ۱۵۳۳ مورد ابتلاء به اومیکرون شناسایی شده و تعداد موارد هفته جدید ۲۰۵ مورد بوده است.

بخوانید  انفجار نارنجک باقی‌مانده از "چهارشنبه‌سوری" تهران/ انگشتان دست یک پاکبان قطع شد

وی ادامه داد: سویه اومیکرون در حال افزایش است و چون از همه تست اومیکرون نمی‌گیریم این عدد باید ضرب در ۶۰ شود، یعنی شاید حدود ۱۲ هزار مورد اومیکرون داشته باشیم. بنابراین چون سرایت بالایی دارد در مدت زمان کمی جایگزین دلتا می‌شود. پس خیلی فرصت نداریم و از مردم می‌خواهم پروتکل‌ها را جدی بگیرند.

جندقی گفت: از مردم تقاضا می‌کنم برای تزریق دوز سوم واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران