0

سامانه ثبت نام غیرحضوی اعضای سازمان نظام پزشکی رونمایی شد

با حضور رئیس کل ،معاونین و مدیران سازمان نظام پزشکی سامانه ثبت نام غیر حضوری اعضای جامعه پزشکی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار اداره کل روابط عمومی امروز دوشنبه مورخ 18 اردیبهشت ماه 1402 سامانه برخط ثبت نام اعضای سازمان نظام پزشکی رونمایی شد. در آئین رونمایی از این سامانه دکتر عبدالکریم مباشرجنت مدیرمرکز آمار و فناوری اطلاعات سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که نزدیک به یک سال برای راه اندازی اپلیکیشن ثبت نام غیرحضوری اعضا در تلاش بودیم؛ اظهار کرد: برای راه اندازی این سامانه مصوباتی از کارگروه تعامل پذیری دولت برای در اختیار گذاشتن سرویس‌های کشوری اخذ شد و از خردادماه سال گذشته طراحی و راه اندازی این پروژه کلید خورد.

وی افزود: این سامانه یکی از پروژه هایی است که با مشارکت تیمی و کارِگروهی متخصصان فناوری اطلاعات و بخش های مختلف سازمان نظام پزشکی انجام شده و به جرات می‌توان گفت یکی از اساسی ترین کارهای صورت گرفته در سازمان نظام پزشکی تاکنون است.

وی با اشاره به این که اپلیکیشن سامانه ثبت نام غیرحضوری اعضای سازمان نظام پزشکی در زمان حاضر از طریق وب سایت سازمان  قابل دانلود و نصب برروی گوشی تلفن همراه است؛ تصریح کرد: به زودی این اپلیکیشن در استورهای شناخته شده از جمله گوگل پلی در دسترس خواهد بود و فارغ التحصیلان جدید رشته های مختلف پزشکی می توانند با نصب این اپلیکیشن نسبت به ثبت نام و دریافت شماره نظام پزشکی خود به صورت غیرحضوری اقدام نمایند . متقاضیان در ابتدا با وارد کردن کدملی و شماره تلفن همراه خود کد اعتبار سنجی را به شکل پیامکی دریافت نموده و سپس در مراحل بعدی با وارد نمودن اطلاعات تکمیلی ؛ استعلام های لازم جهت احراز هویت آن ها از سازمان ثبت احوال کشور انجام خواهد شد.

مدیرمرکز آمار و فناوری اطلاعات سازمان نظام پزشکی ادامه داد: پس از تطابق اطلاعات افراد و دریافت پاسخ از سازمان ثبت احوال مرحله احراز هویت تصویری اعضاء آغاز شده که پس از انجام نتیجه آن به صورت پیامکی و در اپلیکیشن به متقاضیان اعلام خواهد شد. همچنین جهت رفاه حال اعضای سازمان و با توجه به الزام قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر تهیه بیمه مسئولیت حرفه ای ، امکان تهیه بیمه مسئولیت به شکل برخط و در زمان ثبت نام فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: سامانه ثبت نام غیرحضوری اعضای سازمان نظام پزشکی فرهنگ سازمانی را دچار تحولی عظیم نموده و فارغ التحصیلان جدید می توانند ظرف مدت زمان بسیار کوتاهی نسبت به ثبت نام و دریافت شماره نظام پزشکی خود بدون مراجعه حضوری به سازمان اقدام نمایند.

منبع : سایت نظام پزشکی کل کشور

بخوانید  تعیین تعرفه خدمات لابراتورهای دندان سازی

نظرات کاربران