0

سالخوردگی تهدید بزرگ امروز جامعه است

وزیر بهداشت:

وزیر بهداشت گفت: معضل آینده ما در کشور سالخوردگی است. سالخوردگی تهدید بزرگی است به‌طوری‌که اگر بزرگ‌ترین کارخانه‌ها را هم داشته باشید اگر جمعیت جوان نداشته باشید، نمی‌توانید کاری بکنید.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا،  بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت گفت: معضل آینده ما در کشور سالخوردگی است. سالخوردگی تهدید بزرگی است به‌طوری‌که اگر بزرگ‌ترین کارخانه‌ها را هم داشته باشید اگر جمعیت جوان نداشته باشید، نمی‌توانید کاری بکنید.

عین‌اللهی ۱۳ در مراسم کلنگ زنی فاز اول بیمارستان یک هزار تختخوابی اردبیل  خواستار تشکیل قرارگاه جمعیت در کشور شد و گفت: معضل آینده ما در کشور سالخوردگی است. سالخوردگی تهدید بزرگی است  به‌طوری‌که اگر بزرگ‌ترین کارخانه‌ها را هم داشته باشید اگر جمعیت جوان نداشته باشید نمی‌توانید کاری بکنید.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: امسال با همکاری مجلس بیمه همگانی را اجرایی کردیم به‌طوری‌که ۶ میلیون نفر با ۶۰ هزار میلیارد ریال بیمه شدند. علاوه براین صندوق بیماری‌های خاص هم با ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار تشکیل شد.

وی خاطرنشان کرد: دولت در بودجه سال آینده تعرفه پرستاری را به صورت سرانه‌ای تصویب کرده که بر اساس آن در بخش‌های مختلف تعرفه متفاوت اعمال می‌شود.

عین‌اللهی در ادامه به  اجرای طرح دارویار این طرح را از کارهای بزرگ دولت دانست و گفت: در زمان شروع به کار دولت ۱۰ درصد نسخه الکترونیک داشتیم که این رقم الان به بالای ۹۰ درصد رسیده است.

عضو دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه مجلس افرادی که دارو می‌گیرند به‌اندازه شهریور ۱۴۰۰ پرداخت خواهند داشت.

به گفته وی ۹۹ درصد داروها تولید داخلی است به‌طوری‌که امیدواریم به زودی به ۱۰۰ درصد برسیم.

بخوانید  وزیر بهداشت در واکنش به استیضاح خود: شبانه‌روزی مشغول کار کردن هستیم

عین‌اللهی بابیان در حال حاضر حدود دو هزار و ۷۰۰ متخصص، ۱۰ هزار پزشکی و دندانپزشکی توزیع کردیم، ادامه داد:  ۷۰ درصد توزیع برای مناطق محروم است ولی با توجه به اینکه نیازهای ما بیشتر است، ظرفیت دستیاری را ۲۵  درصد افزایش دادیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم ۱۰ هزار و ۸۰۰ تحت بیمارستانی افتتاح شده است، خاطر نشان کرد: بسیاری از این‌ها نیمه‌تمام بود طی دو ماه آینده هم هفت هزار و ۷۰۰ تخت بیمارستانی افتتاح خواهد شد.

عین‌اللهی تاکنون نزدیک ۲۰ هزار میلیارد تومان هزینه عمرانی و ۴ هزار میلیارد تومان هزینه تأمین تجهیزات  شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اذعان به محرومیت‌های استان اردبیل در بخش بهداشت و درمان گفت: نیازها و محرومیت‌ها بیش از توان ما هست در عین حال سعی می‌کنیم با حداکثر توان محرومیت‌ها را جبران کنیم.

منبع : خبرگزاری آنا

برچسب‌ها:

نظرات کاربران