0

ساخت واکسن کرونا برپایه mRNA از مهم‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیاست

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، عبدالحسین روحی الامینی؛ عضو کمسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نماینده در مراسم نخستین مرحله کارآزمایی بالینی و تزریق واکسن مبتنی بر تکنولوژی mRNA اظهار کرد: در حال حاضر کشور کره جنوبی یکی از پیشتازان بایوتک است. هرچند کشور ایران طی سال‌های گذشته  با تلاش و مجاهد دانشمندان دستاوردهای خوبی در زمینه بایوتک بدست آورده است اما هنوز با صنعتی شدن خیلی فاصله داریم و باید در این زمینه چاره‌ای بیاندیشیم و تجدیدنظرهای جدی در این زمینه داشته باشیم.

وی افزود: شرکت سامسونگ از حدود 7 الی 8 سال پیش علاوه بر ساخت تلفن‌های هوشمند در حوزه‌های سلول‌های بنیادی و ژن‌درمانی خیز برداشته و گام‌های اساسی در این زمینه انجام داده است.

روح‌الامین تصریح کرد: در ایران نیز با حمایت‌های رهبری گام نخست این مهم تحقق یافته است اما باید وارد فاز دوم نیمه صنعتی، صنعتی و صادرات آن شویم. با دستیابی به این تکنولوژی ضمن رونق صادرات از مهاجرت نخبگان پیشگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: موتور پیشران توسعه در کشور نوآوری و فناوری است که به لحاظ اقتصادی کارگشا است و ارزش افزوده بسیاری به همراه دارد.

در ادامه این مراسم نیز دکتر علی وحدت؛ رئیس هیئت علمی صندوق نوآوری و شکوفایی نیز اظهار کرد: تولید و ساخت واکسن کرونا بر پایه mRNA از جمله مهم‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیاست که اکنون محققان و پژوهشگران کشور بدان دست پیدا کرده‌اند.

وی افزود: اکنون در این زیست‌بوم چنین محصولی تولید شده است و ضرورت دارد بخش خصوصی به این حوزه ورود پیدا کند تا ایرادهای این حوزه رفع شود و  سیستم در این زمینه کار بهتری انجام دهد.

بخوانید  برگزاری "کنفرانس بین‌المللی بشردوستانه برای حمایت از فلسطین" در تهران

منبع خبر : خبرگزاری تسنیم

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *