0

زیرساخت‌های نامناسب برای اجرای ۱۰۰ درصدی نسخه الکترونیک

زیرساخت‌های نامناسب برای اجرای ۱۰۰ درصدی نسخه الکترونیک

زیرساخت‌های نامناسب برای اجرای ۱۰۰ درصدی نسخه الکترونیک

باشگاه خبرنگاران جوان :

باشگاه خبرنگاران جوان – شهرام غفاری گفت: سازمان تامین اجتماعی نزدیک به ۵ سال است که عمده خدمات نسخه‌های خود را به صورت الکترونیکی پوشش می‌دهد.

بیش از ۳۷۰ مرکز درمانی سرپایی، بیمارستان و مراکز طرف قرارداد نسخه پیچی و نسخه نویسی الکترونیکی انجام می‌دهند. در سال‌های گذشته سالانه ۱۰ درصد نسخه‌ها به صورت الکترونیکی بودند؛ اما در حال حاضر و امسال این عدد به ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

او گفت: تمامی درمانگران بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و همچنین پزشکان در تکاپو هستند تا بتوانند به صورت کامل نسخه نویسی الکترونیکی را انجام دهند. اجرای کامل و صد در صدی این طرح در حال حاضر محقق نخواهد شد؛ زیرا برخی از مراکز همچنان مجهز نشده اند.

بخش دولتی و دانشگاهی با یک افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی در مراکز درمانی به ویژه مراکز بخش دولتی و یا دانشگاهی رو به رو شده است. این در حالی است که در چندین ماه گذشته میزان اتصال در بخش خصوصی رو به پیشرفت بود، اما در حال حاضر بخش دولتی از بخش خصوصی پیشی گرفته است.

غفاری درباره رشد ۳۰ تا ۳۵ درصدی نسخه پیچی الکترونیکی در داروخانه‌ها گفت: در طول سال گذشته میزان اتصال داروخانه‌ها به سامانه نسخه الکترونیکی ۴۰ درصد بود؛ اما حالا نزدیک به ۷۰ تا ۷۵ درصد افزایش پیدا کرده و در این زمینه پیشرفت خیلی خوبی داشته ایم. اگر مشکلات اجرای طرح نسخه الکترونیکی به صورت کامل رفع شوند، کم کم می‌توانیم در کشور به راحتی از مزایای آن استفاده کنیم.

بخوانید  آخرین آمار کرونا در ایران؛ فوت ۲۳ بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته
برچسب‌ها:

نظرات کاربران