0

رویارویی با بلایای بزرگ تاثیرات بلندمدت بر سلامت روان دارد

رویارویی با بلایای بزرگ تاثیرات بلندمدت بر سلامت روان دارد

رویارویی با بلایای بزرگ تاثیرات بلندمدت بر سلامت روان دارد

خبرگزاری مهر:

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از ساینس دیلی، تیم تحقیق از دانشگاه تکزاس دریافت که هر چه افراد تجربه بیشتری در مورد چنین رویدادهایی داشته باشند، سلامت روانی آنها پایین‌تر است.

«گرت سانسوم»، نویسنده اصلی این مطالعه، گفت: «ما برعکس ضرب المثل “آنچه تو را نکشد، قوی ترت می‌کند” را کشف کردیم.»

محققان افراد منطقه هیوستون تکزاس را مورد مطالعه قرار دادند، منطقه‌ای که مستعد طوفان و سیل و همچنین شرایط اضطراری صنعتی است.

به گفته تیم تحقیق، ترکیب بلایای طبیعی و شرایط اضطراری ناشی از تأسیسات صنعتی فرصتی منحصر به فرد برای مشاهده تأثیرات در این منطقه ایجاد می‌کند.

این تیم برای جمع‌آوری اطلاعات از یک نظرسنجی سلامتی ۱۲ موردی استفاده کرد و یک امتیاز ترکیبی برای سلامت روانی و جسمی ایجاد کرد.

اکثر پاسخ دهندگان گزارش کردند که در طول پنج سال گذشته حوادث خطرناک زیادی را تجربه کرده اند. طوفان و سیل (۹۶.۳۵ درصد) بیشترین رویدادها بودند و پس از آن آتش سوزی‌های صنعتی (۹۶.۰۸)، نشت مواد شیمیایی (۸۶.۸۴) و گردباد (۷۹.۸۲) قرار داشتند.

تیم تحقیق دریافت زمانی که افراد دو یا چند رویداد را در طول پنج سال گذشته تجربه کردند، میانگین سلامت روانی شأن کمتر از سطح ملی مورد انتظار بود.

نتایج این مطالعه به آشکار شدن خطرات طولانی مدت روانی کمک می‌کند. مهمتر از آن، بر نیاز به مداخلات بهداشت عمومی برای این افراد و همچنین جوامعی که در آن ساکن هستند تأکید دارد.

بخوانید  نامه وزیر بهداشت به وزرای کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی برای امدادرسانی به غزه
برچسب‌ها:

نظرات کاربران