0

روند درمان امیکرون تغییر کرد

روند درمان امیکرون تغییر کرد

روند درمان امیکرون تغییر کرد

باشگاه خبرنگاران جوان :

باشگاه خبرنگاران جوان – با توجه به اینکه سویه امیکرون در حال حاضر در بسیاری از نقاط جهان به گونه غالب بدل شده است، متخصصان بر این باورند که باید روش‌های درمانی روی دارو‌هایی تمرکز داشته باشد که در این سویه موثر هستند.

در این راستا متخصصان سازمان غذا و داروی آمریکا به تازگی اعلام کردند دارو‌های آنتی بادی شرکت‌های Regeneron و Eli Lilly به دلیل اینکه در مقابل امیکرون کارایی ندارند، نباید مورد استفاده قرار گیرند. در حاضر تقریبا تمامی موارد مبتلا به کرونا در آمریکا از گونه امیکرون هستند.

هر دو شرکت دارویی پیشتر اعلام کردند که دارو‌های تزریقی آنان اثربخشی زیادی در مورد امیکرون نخواهد داشت.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) گفته است که مجوز اضطراری این دو دارو را لغو خواهد کرد. از طرفی اگر این دو دارو در مقابل گونه‌های آینده موثر باشند، مجددا مجوز خواهند گرفت، همچنین محققان به دنبال روش‌های موثر برای مهار امیکرون هستند.

محققان آفریقای جنوبی گونه‌ای جدید از ویروس کرونا را شناسایی کردند که با عنوان B.۱.۱.۵۲۹ شناخته می‌شود و دارای جهش‌های چندگانه است. سازمان جهانی بهداشت این گونه جدید را به عنوان یک گونه نگران کننده معرفی و بر اساس ترتیب الفبای یونانی، آن را «امیکرون» نام‌گذاری کرده است.

براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت موارد ابتلا به امیکرون در هر ۳۶ تا ۷۲ ساعت ۲ برابر می‌شود که این امر نشان می‌دهد این سویه جدید از «مزیت رشد قابل توجهی» نسبت به نوع دلتا که اکنون گونه غالب بوده، برخوردار است.

بخوانید  چرا «پزشک خانواده» متوقف شده است/ برنامه وزارت بهداشت در ۱۴۰۱

سویه امیکرون دارای ۳۷ جهش در پروتئین اسپایک است که برای چسبیدن و حمله به سلول استفاده می‌شود. این تعداد جهش غیرعادی است و می‌تواند توجیهی برای گسترش سریع این گونه باشد. این سویه، قادر به آلوده کردن افراد واکسینه شده و نیز بهبودیافتگان است. در مقایسه با امیکرون، گونه دلتا تنها دارای ۱۳ جهش ژنتیکی در پروتئین تاجدار خود است.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران