0

رشد ۶۶ درصدی حوادث ترافیکی در سال جاری/ طرح سلامت نوروزی اجرا می‌شود

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، جعفر میعادفر در اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور در مجتمع شهدای سلامت مشهد مقدس اظهار کرد: امسال حوادث ترافیکی نسبت به سال گذشته، رشد 66 درصدی داشته که نیاز است پیشگیری از حوادث ترافیکی به‌ویژه در ایام نوروز در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: بیشتر حوادث ترافیکی در فاصله 30 کیلومتری ورودی و خروجی شهرها رخ می‌دهد و در ایام نوروز امسال کمپ‌های سلامت نوروزی، بیشتر در این مناطق استقرار خواهند داشت. از 24 اسفند تا 14 فروردین، طرح سلامت نوروزی در کشور اجرا می‌شود و باتوجه به آغاز ماه مبارک رمضان در ایام عید نوروز، پیش‌بینی می‌شود که بیشترین حجم تردد مسافران نوروزی در فاصله روزهای 24 اسفند تا 4 فروردین 1402 باشد.

رئیس سازمان اورژانس کشور خاطرنشان کرد: امسال نیز همانند سال‌های گذشته، مراکز بهداشتی و درمانی فعالیت خود را به مردم و مسافران نوروزی ارائه می‌کنند. با توجه به حادثه خیز بودن ایران، به بحران‌ها و حوادث طبیعی نیز توجه داریم تا در صورت نیاز، خدمات بهداشتی، درمانی و فوریت‌های پزشکی در این حوادث نیز به خوبی ارائه شود.

میعادفر با بیان اینکه یکی از دغدغه های ما در ایام نوروز، مسمومیت با گاز مونوکسید کربن است، ادامه داد: نیاز است آموزش‌های لازم از سوی رسانه‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی به مسافران نوروزی ارائه شود.

منبع خبر : خبرگزاری تسنیم

بخوانید  انجام واکسیناسیون "روتاویروس" و "پنوموکوک" در کل کشور تا سال آینده

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *