0

رایزنی وزیر بهداشت و رییس حشدالشعبی عراق برای تأمین سلامت زائران اربعین

بهرام عین اللهی با فاتح الفیاض دیدار و درباره تمهیدات و آمادگی‌های بهداشتی سازمان یافته برای راهپیمایی عظیم اربعین و تبادل استاد و دانشجو با عراق گفتگو کرد.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، بهرام عین اللهی با فاتح الفیاض دیدار و درباره تمهیدات و آمادگی‌های بهداشتی سازمان یافته برای راهپیمایی عظیم اربعین و تبادل استاد و دانشجو با عراق گفتگو کرد.

وی در این دیدار گفت: استقرار واحدهای بهداشتی درمانی سیار و ایجاد تونل های عایق سرما با هدف جلوگیری از گرمازدگی زائران اربعین، تدبیری ضروری است که اجرای آن در مراسم جهانی اربعین امسال می تواند به آسایش و رفاه زوار کمک کند.

عین اللهی افزود: ایران آمادگی تبادل استاد و دانشجو در رشته های علوم پزشکی را با عراق دارد و می تواند تجارب و دستاوردهای خود را در حوزه فناوری های پزشکی با متخصصان عراق به اشتراک بگذارد.

وی با اشاره به تأسیس دانشگاه «سبطین» با هزینه دولت عراق و پشتیبانی علمی و آموزشی ایران از این دانشگاه افزود: این همکاری ها با کمک نیروهای مردمی به ویژه حشد الشعبی عراق تسریع و گسترش می یابد.

فاتح الفیاض، رییس سازمان حشد الشعبی عراق نیز در این دیدار گفت: در راهپیمایی اربعین به دو نوع خدمت نیاز است؛ خدمت در حوزه حفظ امنیت و خدمت در حوزه تأمین سلامت زائران.

وی افزود: ارائه خدمات سلامت به جمعیت انبوه زوار در واحدهای سیار کاری دشوار و نیازمند پیش بینی از ماهها قبل است.

بخوانید  تعیین تعرفه خدمات لابراتورهای دندان سازی
برچسب‌ها:

نظرات کاربران