0

رئیسی: دولت به‌دنبال تکمیل طرح‌های نیمه‌کاره و نیمه‌تمام در کشور است

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح امروز چهارشنبه (17 اسفند) در آئین افتتاحیه بیمارستان هزارتختخوابی حضرت مهدی(عج)، اظهار داشت: در ابتدای دولت اعلام شد که هرچه طرح‌های نیمه‌کاره و نیمه‌تمام در کشور وجود دارد باید تمام شود و اولویت با این طرح‌هاست؛ زیرا برخی از این کارهای عمرانی چند سال به‌صورت نیمه‌تمام باقی مانده است و فرقی هم ندارد به نام چه‌کسی تمام می‌شود زیرا این کارها فقط به نام نظام جمهوری اسلامی ثبت خواهد شد.

 

وی افزود: از کادر درمان کشور تقدیر می‌کنم زیرا این قشر یک حرکت ماندگاری را در دوران کرونا رقم زدند و توانستند با ایثار و ازخودگذشتگی در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا بی‌مثال از جان مردم ایران صیانت کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه ایران در ساخت تجهیزات پزشکی در دنیا سرآمد شده است، گفت: کاری که دانش‌بنیان‌ها در حوزه پزشکی انجام داده‌اند بی‌نظیر است و امروز فارغ از هدیه دادن فرش ایرانی می‌توان به‌جرئت گفت که تجهیزات پزشکی را که توسط همین دانش‌بنیان‌ها ساخته شده است به‌عنوان هدیه ایرانی به سایرین داده شود.

رئیسی با بیان اینکه 97 درصد داروی کشور در داخل تولید شود بسیار ارزشمند است، تصریح کرد: در بازدیدی که از یکی از شرکت‌های داروسازی در پارک‌های علم و فناوری داشتم گفتند “کاری کنید مهاجرت معکوس شود. کار هست و زمینه صادرات نیز فراهم است”.

وی ادامه داد: این‌که این بیمارستان را بیمارستان هوشمند نامیدند و قریب به 400 عضو هیئت علمی در آن فعالیت دارند باعث افتخار است. اساتید کیفیت کار را حفظ کنند، ممکن است مراجعه و درخواست زیاد باشد اما سعی کنید از کیفیت کار کاشته نشود، کیفیت کار پزشکی همان است که پزشکی ما را نه در منطقه بلکه در دنیا نام‌آور کرده است، قطب سلامت ما در شیراز، مشهد، تهران و سایر نقاط بسیار حائز اهمیت است تا جایی که تمایل دارند از خارج از ایران برای درمان به کشور ما بیایند.

بخوانید  آمار کرونا در ایران|شناسایی ۲۲۸ بیمار جدید/ آمار فوتی‌ها تک‌رقمی شد

رئیس جمهور با ابراز اینکه حساسیت‌های دولت و مجلس به‌ویژه کمیسیون بهداشت و درمان که کار را دنبال می‌کنند بسیار ارزشمند است، اضافه کرد: احداث بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها و مراکز درمان در کشور پروژه‌هایی هستند که دچار عقب‌ماندگی هستند و مردم چشم‌انتظار راه‌اندازی آنها هستند و اینها کارهای دولت هستند که باید تمام شوند و تمام خواهند شد.

رئیسی تأکید کرد: ما با کمک دولت و خیّرین حتماً پروژه‌های نیمه‌تمام را به سامان خواهیم رساند. برای همه تلاش‌ها تشکر می‌کنم اما نکته‌ای که وجود دارد این است که ساخت بیمارستان و کلینیک ضروری است اما ما باید نسبت به حوزه بهداشت، یک‌سری اقدامات انجام دهیم، دانشمندان ما مطالعات دارند اما، ما تا کجا قصد داریم پیش برویم؟ آیا قصد داریم کار متفاوتی انجام دهیم؟

وی ادامه داد: در این کارهای بزرگ باید با همت بلند حرکت کنیم، این بیمارستان نشانه بزرگی از همت بلند است. عنوان «ابرپروژه» و «کلان‌پروژه» نشان‌دهنده آن است که کار بزرگ و متفاوتی انجام شده است و اینها خیلی خوب و ارزشمند است. کشور ما ظرفیت کارهای بزرگ بسیاری دارد و نباید به کارهای گذشته متوقف ماند. ظرفیت این کشور و ظرفیت نیروی انسانی اهل فکر و خلاق و مبتکر و کارآمد سرمایه‌های بسیار ارزشمندی است.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه “علم پزشکی باید ارتقا پیدا کند تا مشخص شود دانش پزشکی از کشور ما از این مقطع به نقطه بالاتری ارتقا پیدا کرده است”، گفت: گرایش جوانان به دانش پزشکی را یک فرصت می‌دانیم. ما باید حرف برتری در کشور داشته باشیم و در جهان و منطقه مرجعیت علمی پیدا کنیم. حرف‌های جدید در حوزه دانش را باید بررسی کرد. راه را برای حرف‌های جدید باز بگذاریم و نوآوری‌ها و خلاقیت‌ها را بپذیریم و مورد توجه قرار دهیم.

بخوانید  وضعیت راه‌ها| از مسدودبودن جاده چالوس تا ترافیک سنگین در ۷ جاده اصلی

رئیسی ادامه داد: ممکن است کسی در عالم هستی نظریه‌ای بدهد و باید شنیده شود. شاگرد ممکن است حرف متفاوتی از استاد بزند و از حرف‌های استادش برتر باشد و باید راه باز گذاشته شود تا حرف‌های جدید زده شود و مورد بررسی قرار گیرد، نباید در ذوق شخص زده شود، اینها همان بحث کرسی‌های نظریه‌پردازی و آزاداندیشی است که مقام معظم رهبری گفتند “اجازه دهید مسیر برای حرف‌های جدید باز باشد.”، بحث‌های آکادمیک و علمی جای همین چیزهاست، آقای حداد باز ایراد نگیرند که فلان کلمه نباید استفاده می‌شود، در عمل باید به حرف متقن عمل کرد، نسبت به کارهای نو و ارتقای علمی تأکید دارم تا بتوان کارها را همواره نو نگه‌داشت.

رئیس جمهور در پایان ابراز کرد: به‌عنوان سال تولید، اشتغال و دانش‌بنیان ان‌شاءالله دانایی‌ها زمینه توانایی‌ها شود تا مردم ما راضی شوند. رضایت مردم زمینه رضایت حق‌تعالی است. امروز سلامت و بخش درمان، بخش قابل‌توجهی از زندگی و سبد هزینه خانواده است و باید تلاش کنیم سقف هزینه را با بیمه یا روش‌های دیگر کاهش دهیم تا خانواده‌ها احساس آرامش بیشتری داشته باشند.‌

منبع خبر : خبرگزاری تسنیم+

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *