0

رئیسی در گفتگو با مکرون: محاسبه غلط کشورهای اروپایی درباره ایران ناشی از اطلاعات غلط تروریست‌هاست

به گزارش گروه دولت خبرگزاری تسنیم، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه بعد از ظهر امروز شنبه در تماسی تلفنی با دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران گفتگو کرد.

روسای جمهور دو کشور در این گفتگوی تلفنی که 90 دقیقه ادامه داشت، علاوه بر بررسی راه‌های توسعه روابط دوجانبه، درباره تحولات منطقه‌ای و همچنین مذاکرات رفع تحریم‌ها گفتگو کردند.

رئیسی در رابطه با توسعه روابط دو جانبه، با اشاره به محاسبات غلط برخی دولت‌های اروپایی درباره ملت ایران، آن را ناشی از گرفتار شدن این دولت‌ها در دام اطلاعات غلط گروه‌های تروریستی، تجزیه‌طلب و معاندان دانست و بر پرهیز از مداخله در امور داخلی و احترام به اصل حاکمیت ملی تاکید کرد.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌ها، همکاری‌های ایران و آژانس و تاییدات مکرر این سازمان بر پایبندی کشورمان به تعهدات قانونی خود را یادآور شد و بر پرهیز از هرگونه سیاسی‌کاری و اقدام غیرسازنده در مذاکرات رفع تحریم‌ها تاکید کرد.

موضوع جنگ در اوکراین نیز بخشی از گفتگوهای دو رئیس جمهور در موضوعات منطقه‌ای بود که رئیسی ضمن اعلام سیاست قاطع جمهوری اسلامی مبنی بر مخالفت با جنگ، بهترین راه‌حل را دیپلماسی دانست.

«امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه نیز در این مکالمه تلفنی با تاکید بر اینکه فرانسه به‌دنبال تعامل با جمهوری اسلامی ایران است، تداوم گفتگوها میان مقامات دو کشور برای تقویت تعاملات فیمابین را خواستار شد.

رئیس جمهور فرانسه با تاکید بر تداوم مذاکرات رفع تحریم تا رسیدن به نتیجه، جمهوری اسلامی ایران را بخشی از راه‌حل بحران اوکراین دانست و ایفای نقش بیشتر ایران در این زمینه را خواستار شد.

بخوانید  ۲۵ درصد دانش‌آموزان ایرانی دچار ناهنجاری‌های عضلانی-اسکلتی هستند

منبع خبر : خبرگزاری تسنیم

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *