0

دولت هنوز تعرفه‌های پزشکی را رسماً اعلام نکرده است

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمد رئیس‌زاده امروز، شنبه، در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره میزان رشد تعرفه‌های پزشکی اظهار کرد: دولت هنوز به‌طور رسمی عددی را ابلاغ نکرده است و فعلاً فقط یک نقل‌قول کلی از زبان وزیر بهداشت مطرح شده است.

وی در پاسخ به سؤال تسنیم درباره ارقام ویزیت پزشکان که در فضای مجازی و از سوی برخی انجمن‌های پزشکی مطرح می‌شوند، افزود: به‌نظر می‌رسد تعرفه‌ای که دولت مصوب کرده کمتر از رشد 46درصدی است که در شورای‌عالی بیمه سلامت مصوب شده بود. آنچه به ما اعلام شد این بوده است که تعرفه به‌صورت گلوبال 35 درصد رشد داشته اما این موضوع هنوز به‌طور رسمی ابلاغ نشده است و ما اطلاعی از این موضوع نداریم. همچنین انجمن‌های علمی انجمن‌هایی مستقل هستند که تحت قوانین وزارت بهداشت اقدام می‌کنند و زیر نظر سازمان نظام پزشکی نیستند. مسیر قانونی تعیین تعرفه نیز این است که این تعرفه‌ها در هیئت دولت تصویب و سپس ابلاغ شوند.

وی با بیان این که کتاب ارزش‌های نسبی خدمات سلامت باید اصلاح شود تا بی‌عدالتی بین رشته‌های مختلف در پرداخت کاهش یابد؛ گفت: همچنین در رشته‌های تخصصی که دچار کمبود متخصص در آن‌ها هستیم باید مشوق‌های خاصی در نظر گرفته شود.

منبع خبر : خبرگزاری تسنیم+

بخوانید  توسعه همکاری‌ها با قطر در حوزه سلامت/ آمادگی برای ایجاد نهادی مشابه گروه پنج در حوزه خلیج فارس
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *