0

دستورالعمل شاهد و ایثارگر جوابگوی مسائل حال حاضر دانشجویان نیست

مدیرکل امور شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت گفت: دستورالعمل شاهد و ایثارگر جوابگوی مسائل و مشکلات حال حاضر دانشجویان نیست و نیاز به اصلاح دارد.

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، پنجمین نشست هم اندیشی دبیران و مدیران شاهد و ایثارگر منطقه یک آمایشی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، با حضور البرزی مدیرکل امور شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دبیران و مدیران شاهد و ایثارگر منطقه یک آمایشی کشور، اساتید مشاور و رابطین شاهد و ایثارگر در دانشگاه علوم پزشکی گلستان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه گل فیروزی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ضمن عرض تسلیت و تعزیت فرارسیدن ایام عزاداری و سوگواری سرور و سالار شهیدان و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در خصوص چالش‌ها و مشکلات دانشجویان شاهد و ایثارگر مباحثی را مطرح کرد.

در ادامه، رنجبر دبیر شاهد و ایثارگر منطقه یک آمایشی کشور گزارشی از اقدامات صورت گرفته در کلان منطقه یک کشور در سال گذشته ارائه داده و کسب رتبه یک این منطقه در جشنواره ملی ایثار را حاصل همکاری و تلاش‌های بی شائبه همه دبیران، مدیران، اساتید مشاور و رابطین شاهد و ایثارگر در سطح منطقه دانست.

رضا البرزی مدیرکل امور شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه این نشست افزود: اثر قیام کربلا به این دلیل ماندگار شد که یاران امام حسین (ع) در وقت خود به امام خود لبیک گفتند، در دفاع مقدس نیز رزمندگان اسلام نیز با داشتن زن و فرزند به دعوت امام زمان خود لبیک گفتند و آن ایثارگری‌ها و رشادت‌ها را به خرج دادند و از همه چیز خود گذشتند و ما نیز باید تمام تلاش خود را برای اعتلا و توانمندسازی فرزندان ایثارگران به کار گیریم.

بخوانید  رئیسی: دستگاه‌ها رفع آسیب‌های اجتماعی را در متن همه ماموریت‌ها و وظایف کاری خود دنبال کنند

وی افزود: دستورالعمل شاهد و ایثارگر جوابگوی مسائل و مشکلات حال حاضر دانشجویان نیست و نیاز به اصلاح دارد. برگزاری دوره‌های آموزشی تقویت بنیه علمی دانشجویان، برگزاری جشنواره علمی، المپیاد ورزشی، جشنواره ملی ایثار، انعقاد تفاهم نامه با معاونت فرهنگی وزارت بهداشت از جمله اقدامات در ستاد شاهد و ایثارگر است.

البرزی افزود: همچنین وزارت بهداشت اولین دستگاهی بود که توانست دانشجویان برتر جشنواره علمی ایثار را از مزایای استعداد درخشان بهره‌مند کند.

وی افزود: هدف از طرح شاهد و ایثارگر تربیت مدیران متعهد و متخصص است و ما باید تلاش کنیم که دانشجویان علاقه‌مند به فعالیت‌های اجرایی که تراز علمی خوبی دارند و متعهد به کار هستند را در عرصه‌های اجرایی و جهادی تشویق به فعالیت کنیم.

در ادامه این نشست در خصوص طرح استاد مشاور و چالش‌های پیش رو و طرح تقویت بنیه علمی دانشجویان و آئین نامه دانشجوی همیار با بیان نظرات مدیران و دبیران منطقه یک، اساتید مشاور، کارشناسان بنیاد شهید استان و رابطین شاهد و ایثارگر دانشگاه بحث و تبادل نظر شد.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران