0

درمان آسیب‌های مغزی با یک فناوری نوین

درمان آسیب‌های مغزی با یک فناوری نوین

درمان آسیب‌های مغزی با یک فناوری نوین

باشگاه خبرنگاران جوان :

باشگاه خبرنگاران جوان – یک جراحت ناشی از ورزش، تصادف رانندگی و حتی یک ضربه ساده به سر می‌تواند سبب ضربه مغزی شود. این آسیب‌ها می‌توانند اثرات منفی کوتاه مدت و بلندمدتی مانند مشکلات تمرکز و حافظه، نوسانات خلقی، بی خوابی و خستگی را با خود به همراه بیاورند؛ اما ممکن است یک راه ساده برای محافظت از مغز در برابر این اثرات نامطلوب وجود داشته باشد.

سالانه ۲.۵ میلیون نفر دچار آسیب مغزی می‌شوند و ۸ هزار نفر نیز دچار ناتوانی دائمی شده و ۵۰ هزار نفر نیز جان خود را بر اثر این مسأله ازدست می‌دهند.

«هنری کرامر» دانشجوی دکترا در «دانشگاه براون» می‌گوید: برای «آسیب تروماتیک مغزی» طبق اعلام سازمان غذا و داروی آمریکا درمانی ندارد.

به همین خاطر است که محققان «دانشگاه ویسکانسین – مدیسون» در حال تحقیق در روی این مسئله هستند که چطور خنک کردن مغز می‌تواند محافظتی در برابر اثرات منفی ضربه مغزی و یا «آسیب تروماتیک مغزی» (TBI) ایجاد کند اما این محققان بجای قرار دادن کیسه یخ بر روی سر، به دنبال خنک کردن مغز در سطح سلولی هستند.

دکتر «کریستین فرانک» از «دانشگاه ویسکانسین – مدیسون» اعلام کرد: آنچه ما در تحقیقات مان پیدا کردیم، این است که تنها خنک کردن چند درجه تا میزان ۳۳ درجه سانتیگراد می‌تواند بسیار مفید باشد.

همچنین «هنری کرامر» می‌گوید: کاربرد هدفمند دما‌های خنک‌تر به شیوه‌ای بسیار کنترل شده، می‌تواند فرآیند‌های سلولی را که پس از آسیب در این سلول‌ها رخ می‌دهند، کُند کند.

بخوانید  هشدار؛ مواظب باشید این تخمه را زیاد نخورید!

دانشمندان در حال تحقیق بر روی ارائه بهترین درمان مستقیم برای مغز هستند.

محققان می‌گویند بهترین خروجی زمانی حاصل می‌شود که عملیات خنک سازی برای شش ساعت ادامه یابد؛ هرچند دکتر «کریستین فرانک» معتقد است حتی خنک سازی برای مدتی بسیار کمتر و به میزان ۳۰ دقیقه نیز می‌تواند تا حدودی مفید باشد.

منبع: actionnews5

برچسب‌ها:

نظرات کاربران