0

درخواست ورود دادستانی به پرونده ضرب‌و‌شتم نیروهای اورژانس

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، در پی ضرب و شتم سه تن از نیروهای عملیاتی اورژانس کشور طی هفته گذشته، رئیس سازمان اورژانس کشور خواستار رسیدگی فوری مقامات قضایی شد.

جعفر میعادفر در واکنش به افزایش موارد ضرب و شتم تکنسین‌های اورژانس در حین خدمت‌رسانی، با ارسال نامه‌ای به دادستانی کل کشور خواستار پیگیری قضایی به منظور رسیدگی فوری به این پرونده‌ها شد.

متن نامه به این شرح است:

حجت السلام و المسلمین جناب آقای محمدجعفر منتظری

دادستان محترم کل کشور

همانطور که مستحضر هستید خدمات اورژانس 115 فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی یکی از حیاتی‌ترین و حساس‌ترین خدمات در نظام سلامت کشور است که در اقصی نقاط کشور و به صورت کاملاً رایگان در اختیار آحاد مردم است. سازمان اورژانس کشور این افتخار را دارد با دارا بودن بیش از 3 هزار و 180 پایگاه در سطح شهرها، جاده‌ها و روستاها بیش از 5 میلیون مأموریت را در سال به انجام برساند و جان‌های بسیاری را از خطر مرگ و معلولیت رهایی بخشد و برای انجام این خدمت بزرگ از 26 هزار نفر کادر تخصصی در حوزه فوریت‌های پزشکی بهره می‌برد.

در این راه پرمخاطره تاکنون تعداد زیادی از نیروهای اورژانس جان خود را از دست داده و یا دچار معلولیت گشته‌اند. با توجه به اینکه منابع انسانی از ارزشمندترین ارکان هر سازمان است می‌بایست مورد حمایت حاکمیت قرار گیرد تا انجام خدمات توسط این زحمتکشان و خادمان مردم با کیفیت هر چه تمام‌تر قابلیت اجرا پیدا کند اما متاسفانه همکاران اینجانب به صورت روز افزونی مورد تهاجم کلامی و فیزیکی برخی از مردم و همراهان بیمار در صحنه حوادث قرار می‌گیرند. به طوری که در چند ماه اخیر تعدادی از همکاران بر اثر ضرب و جرح در حین خدمت رسانی دچار جراحت و در بیمارستان بستری شده‌اند و بیم آن می رود که ادامه این روند باعث اختلال در خدمات فوریتی به مردم و استنکاف پرسنل از انجام خدمت به دلیل خطر جانی گردد.

بخوانید  پیام تبریک رئیس مجمع عمومی نظام پزشکی به مناسبت روز پزشک

لذا از جنابعالی دعوت می‌گردد ضمن بازدید از این سازمان و ملاحظه روند خدمت‌رسانی به شهروندان عزیز و آشنایی با چالش‌های ارائه خدمات فوریت پزشکی، دستور فرمایید محاکم و ضابطین قضایی در حمایت از پرسنل اورژانس به عنوان سفیران سلامت و برخورد با متخلفان اقدامات لازم را پیش بینی کنند.

منبع خبر : خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *