0

داروی آلزایمر تایید شد

توسط سازمان غذا و داروی آمریکا؛

سازمان غذا و داروی آمریکا یک داروی جدید طراحی شده برای کاهش زوال شناختی در مبتلایان به بیماری آلزایمر را تایید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری آنا، سازمان غذا و داروی آمریکا یک داروی جدید طراحی شده برای کاهش زوال شناختی در مبتلایان به بیماری آلزایمر را تایید کرد. 

داده‌های اولیه از یک کارآزمایی در سپتامبر نشان داد که این دارو ۲۷ درصد روند تحلیل شناختی را در بیماران کاهش می‌دهد، اما ممکن است در برخی از آنها همرا با عوارضی مانند خونریزی باشد.

این دارو که به نام «لیکانمب»، «Leqembi» یا «lecanemab» شناخته می‌شود، طی یک فرآیند تسریع شده تایید شده؛ در طی یک مطالعه ۱۸ ماهه که روی ۱۸۰۰ نفر مبتلا به بیماری آلزایمر اولیه انجام شد، ۰.۷ درصد از کسانی که لیکانمب را دریافت کردند، در مقایسه با ۰.۸ درصد از افرادی که تزریق دارونما دریافت کردند، جان خود را از دست دادند و همین موضوع نگرانی‌های جدی درباره ایمنی این دارو را مطرح کرده است.

با این حال، سازمان غذا و داروی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، این دارو پیشرفت مهمی در مبارزه مداوم برای درمان موثر بیماری آلزایمر است؛ بیلی دان مدیر بخش محصولات نورولوژی مرکز تحقیق و ارزیابی سازمان اف‌دی‌ای می‌گوید: بیماری آلزایمر زندگی افرادی را که از آن رنج می‌برند ناتوان می‌کند و اثرات مخربی بر عزیزانشان دارد، بنابراین توسعه دارو‌هایی که بتواند این بیماری را کنترل کند، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

این داور توسط شرکت «ایزای» و «بایوژن» ساخته شده است.

بخوانید  تشخیص آلزایمر از طریق نوعی آزمایش خون

منبع : خبرگزاری آنا

برچسب‌ها:

نظرات کاربران