0

خدمات جدید بیمه سلامت در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر

معاون سازمان بیمه سلامت ایران عنوان کرد؛

معاون پیشگیری و خدمات پایه سازمان بیمه سلامت ایران، از اضافه شدن کارشناسان تغذیه و بهداشت روان به سطح یک خدمات در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خبر داد.

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، فرشید عابدی معاون سازمان بیمه سلامت ایران گفت: تفاهم نامه بیمه سلامت سطح یک که در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر است از سال ۱۳۸۴ با وزارت بهداشت منعقد شده و هر ساله هم با تعامل و تفاهمی که وجود دارد نکات خاصی به این برنامه اضافه می‌شود.

وی افزود: در سال جاری با تعامل بسیار خوبی که معاون بهداشت وزارت داشت، تغییرات خاصی اعمال شد که این تغییرات برای اولین بار اعمال شده است.

عابدی گفت: اولین نکته‌ای که وجود دارد در این تفاهم نامه اخیر کارشناسان تغذیه و کارشناس بهداشت روان به نظام سلامت در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر اضافه شدند و در این صورت مسیر بررسی حوزه تغذیه‌ای و همچنین تأمین کننده حوزه بهداشت روان در نظام شبکه بهداشت، درمان ما بیشتر خواهد بود.

وی ادامه داد: دومین تغییر اعمال شده در این برنامه سطح بندی است برای حضور پزشکان؛ منابع برنامه را یک تغییر زیادی داده شد به گونه‌ای که به طور میانگین نسبت به سال گذشته حدود ۶۰ درصد منابع برنامه در سطح روستایی و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر افزایش پیدا کرد که عدد قابل قبولی است.

عابدی گفت: در صورتی که همکاران پزشک عمومی ما و حتی ماما‌ها در مراکز خاص مانند مناطق مرزی، جزایر و یا روستا‌هایی که دارای جمعیت کمی هستند، اما فاصله زیادی دارند با مراکز شهری یا مراکز برخوردار، نظام پرداختی به این‌ها تغییر پیدا کرد، به گونه‌ای که امیدواریم تا پایان سال ما با این نظام پرداختی متقاضیان کار در استان‌های کم برخوردار به اندازه کافی باشد و دیگر مشکل و کمبود پزشک را در این مناطق نداشته باشیم.

بخوانید  پشت پرده ماجرای عدم پذیرش بیمار محجبه در مطب از زبان رئیس کل نظام پزشکی

برچسب‌ها:

نظرات کاربران