0

حضور شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه تجهیزات پزشکی پررنگ‌تر خواهد شد

غفارزاده در گفتگو با آنا:

مدیر کل اداره تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: شرکت‌های دانش بنیان بسیار خوبی در نمایشگاه تجهیزات پزشکی حضور داشتند و اگر اداره تجهیزات پزشکی سال آینده مدیریت را در دست بگیرد اجازه نخواهد داد حضور آن‌ها کمرنگ شود.

جلال غفارزاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و دارویی «ایران هلث» گفت: پیشرفت در نمایشگاه تجهیزات پزشکی نسبت به قبل مشهود بود. بسیاری از محصولات جدید شرکت های دانش بنیان در نمایشگاه امسال رونمایی شد و این شرکت ها فعالیت گسترده ای داشتند که رو به جلو بودن صنعت تجهیزات پزشکی را به نمایش گذاشته است.

مدیر کل اداره تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو، با بیان اینکه در سال های آتی قرار بر این است که اداره تجهیزات پزشکی به بحث مدیریت نمایشگاه ورود داشته باشد افزود: این نمایشگاه می تواند با حضور بیشتر شرکت های دانش بنیان که محصولات ارزشمند تولید کرده اند بازدهی بیشتری داشته باشد، چرا که هدف این نمایشگاه نشان دادن توانایی و محصولات شرکت های دانش بنیان است که باید آنها را پشتیبانی کنیم. 

وی در ادامه گفت: امسال اداره تجهیزات پزشکی فرصتی برای مدیریت نمایشگاه نداشت وحضور تعدادی از اتحادیه و انجمن ها تحت شرایطی انجام شد که برای ما امکان اینکه هماهنگی ها را به عنوان اداره کل تجهیزات پزشکی انجام دهیم، مهیا نبود.

غفارزاده بیان کرد: قطعا شرکت های فعال و بسیار خوبی بودند که در نمایشگاه حضور نداشتند و اگر اداره تجهیزات پزشکی سال آینده مدیریت را در دست بگیرد با شناختی که از شرکت های دانش بنیان دارد اجازه نخواهد داد حضور آن‌ها کمرنگ شود. 

بخوانید  افزایش شانس باروری با رژیم مدیترانه‌ای

وی در پایان در پاسخ به این سوال که شائبه هایی مبنی بر تخلف در نمایشگاه صحت دارد گفت: متاسفانه نظارت اداره تجهیزات پزشکی با مواردی برخورد داشت که تولیدات مونتاژ یا وارداتی به عنوان تولید مستقل معرفی شد. قطعا در سال های آینده نظارت بر فعالیت نمایشگاه بیشتر خواهد شد تا حقی از شرکتی که ارزش افزوده و بازاری ایجاد کرده اند، ضایع نشود.

بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و دارویی «ایران هلث»، ششم تا نهم خرداد ماه همچون سال‌های گذشته در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزارشد.

نظرات کاربران