0

جراحی بینی طبیعی استخوانی چگونه است؟

جراحی بینی یکی از رایج ترین عمل هایی است که در کشور ما انجام می گیرد. فرم دادن به بینی تغییر زیادی در چهره ایجاد می کند و این مسئله سبب شده تا خانم و آقایان برای زیباتر کردن چهره شان تصمیم به جراحی بینی بگیرند. جراحی بینی طبیعی استخوانی نیز با هدف اصلاح عیوب و ایجاد فرم استاندارد انجام می شود. بینی استخوانی نسبت به بینی گوشتی پوست نازک تری دارد و بیشتر تغییرات باید روی استخوان انجام گیرد. با این حال عمل جراحی بینی طبیعی استخوانی سخت نبوده و نسبت به جراحی های دیگر راحت تر است. در این مقاله قصد داریم به بررسی جراحی بینی استخوانی و روش های آن بپردازیم. پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

جراحی بینی طبیعی استخوانی چقدر زمان میبرد؟

مدت زمان انجام جراحی بینی به ویژگی های بینی فرد بستگی دارد. بینی استخوانی انواع مختلفی دارد و ممکن است با مشکلات دیگری نیز همراه باشید. زمان اعمال تغییرات در جراحی بینی برای همه افراد یکسان نیست. برای مثال برخی بیماران که انحراف تیغه بینی دارند و یا سینوس شان درگیر عفونت است عمدتا جراحی درمانی و زیبایی را همزمان انجام می دهند. با این حال به طور متوسط جراحی بینی استخوانی که با مشکل دیگری همراه نباشد از 1.5 تا 2 ساعت زمان می برد.

جراحی بینی طبیعی استخوانی چگونه است؟

جراحی بینی طبیعی استخوانی به دو روش باز و بسته انجام می شود. در جراحی باز تیغه بین دو بینی برش می خورد تا پوست بینی برداشته شده و درون آن دیده شود. در این صورت پزشک به استخوان و غضروف تسلط کامل داشته و می تواند ایرادات را برطرف کند. در جراحی بسته درون بینی برش می خورد. به اندازه ای که پوست از غضروف جدا شود و دسترسی به استخوان بینی راحت تر انجام گیرد. البته روش بسته بیشتر برای اصلاح ایرادات جزئی است. در جراحی های زیبایی که بینی عیوب زیادی دارد جراحی باز بهترین انتخاب خواهد بود چرا که جراح اشراف کاملی به ساختمان درونی بینی خواهد داشت. جراحی باز نیازمند بیهوشی کامل است اما جراحی بسته عمدتا بدون بیهوشی است و در زمان کوتاه تری نسبت به جراحی باز انجام می گیرد.

بخوانید  آیا پروتئین به کاهش وزن کمک می کند؟

جراحی بینی طبیعی استخوانی بر خلاف جراحی نیمه فانتزی و عروسکی تغییرات کمتری ایجاد می کند. البته این مسئله به سلیقه و درخواست بیمار بستگی دارد. معمولا افرادی که به داشتن چهره طبیعی معتقد هستند جراحی بینی طبیعی استخوانی را انتخاب می کنند. متخصص زیبایی در این جراحی قوسی در مسیر بینی ایجاد نمی کند و یا نوک آن را به سمت بالا نمی برد. در این عمل زیبایی فقط ایرادات برطرف می شود و نواقص اصلاح می گردند. افرادی که بینی استخوانی دارند معمولا از قوزهایی که روی محور بینی قرار گرفته شکایت می کنند. در جراحی طبیعی استخوانی این قوز نیز برداشته شده و اقدامات مربوط به فرم دادن استخوان اعمال می شود.

جراحی بینی طبیعی استخوانی با جراحی بینی گوشتی طبیعی چه تفاوتی دارد؟

اولین و مهمترین تفاوت بینی استخوانی و گوشتی در ساختار آن هاست. جراحی بینی طبیعی استخوانی نسبت به بینی گوشتی راحت تر انجام می گیرد. بینی های استخوانی دارای غضروف محکم تری هستند و پوست نازک تری دارند. اما بینی گوشتی از غضروف ضعیفی برخوردار بوده و پوست کلفت تری دارد. برای بینی استخوانی اجرای فرم طبیعی، عروسکی، نیمه فانتزی و… راحت تر است. اما بینی های گوشتی ممکن است با کمبود غضروف مواجه شوند و نیاز به پیوند غضروف داشته باشند؛ به همین دلیل پزشکان توصیه دارند بینی های گوشتی به شکل طبیعی جراحی شوند تا فرم آن ها حفظ بماند.

مراقبت از جراحی بینی طبیعی استخوانی به چه صورت است؟

در جراحی بینی طبیعی استخوانی بیشتر تغییرات در استخوان بینی انجام می شود. تورم و درد در این جراحی بیشتر بوده و برای کاهش آن باید از کمپرس یخ استفاده کرد. فعالیت های ورزشی حداقل تا یک ماه پس از عمل ممنوع است چرا که باعث فشار آمدن به استخوان بینی شده و با درد و تورم همراه خواهد بود. پس از جراحی بینی استخوانی نکات مراقبتی گفته شده توسط پزشک را به دقت انجام دهید تا احتمال برگشت قوز یا انحراف وجود نداشته باشد. برای ترمیم آسیب دیدگی هایی که پس از جراحی روی استخوان بینی ایجاد می شود، غذاهای مقوی بخورید و بدن تان را تقویت کنید.

بخوانید  شیماز و ایبرسکو ایران؛ بهترین برندهای داخلی تجهیزات و مواد آزمایشگاهی

https://drrastkari.com/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AC%D8%B1%D8%A7%D8%AD-%D8%A8%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%B7%D8%A8%DB%8C%D8%B9%DB%8C/

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *