0

تولد لاکپشتی با دوسر و ۶ پا دانشمندان را شگفت زده کرد

باشگاه خبرنگاران جوان :
یک لاکپشت، پشت الماسی تراپین چند هفته پیش با دو سر از تخم خارج شد، وضعیتی که به آن دوسری می‌گویند. این خزنده دو جمجمه و شش پا به مرکز حیات وحش ماساچوست آورده شد و در حالی که سالم به نظر می‌رسد، دامپزشکان به نظارت دقیق بر سلامت او ادامه می‌دهند.
این جوجه مانند یک جفت دوقلو به هم چسبیده به نظر می‌رسد، با دو سر که به طور مستقل در حال حرکت هستند از پوسته سبزش بیرون زده‌اند. هنگامی که لاک پشت در آب قرار می‌گیرد، هر جمجمه در زمان‌های مختلف برای نفس کشیدن بالا می‌آید و هر سر مجموعه‌ای از سه پای خود را کنترل می‌کند. اشعه ایکس همچنین نشان می‌دهد که در داخل پوسته دو مجرای گوارشی مجزا پنهان شده است، اگرچه تا حدی یک ستون فقرات مشترک دارند. مرکز حیات وحش کیپ Birdsey در Barnstable، MA، دارای یک برنامه خاکریزی بوده و پذیرای این خزنده دو سر شده است.
کاترینا برگمن، مدیر عامل مرکز حیات وحش نیوانگلند، به واشنگتن پست گفت: وقتی آن‌ها وارد شدند، بسیار شگفت زده شدیم، زیرا تا بحال یک حیوان یا لاک پشت دو سر ندیده بودیم.
دامپزشکان مرکز، این جفت به هم چسبیده را مری کیت و اشلی نامیدند؛ به گفته برگمن وقتی برای اولین بار به مرکز رسیدند، مری کیت و اشلی تنها ۶.۵ گرم وزن داشتند. اکنون وزن آن‌ها ۹ گرم است.
در پست فیسبوک این مرکز آمده است: «حیوانات مبتلا به این بیماری نادر همیشه مدت زیادی زنده نمی‌مانند یا زندگی با کیفیت خوبی ندارند»؛ برگمن همچنین به واشنگتن پست گفت اگر به نظر می‌رسید که لاک پشت‌ها از این شرایط در رنج هستند، ما آن‌ها را به طرز انسانی معدوم می‌کردیم، اما می‌توانیم بگوییم، آن‌ها جوجه‌های کوچک خوشحالی هستند.»
در طول چند هفته گذشته، لاک پشت (ها) یک زندگی عادی شامل غذا خوردن، شنا کردن و افزایش وزن را تجربه کرده‌اند. هنگامی که آن‌ها کمی بزرگتر شدند، مراقبان قصد دارند آن‌ها را به سی تی اسکن ببرند تا ساختار داخلی‌شان را بهتر درک کنند، قبل از اینکه دامپزشکان بتوانند جنسیت آن‌ها را تعیین کنند، باید کمی بیشتر رشد کنند.
لاک‌پشت‌های پشت الماسی در ماساچوست یک گونه در معرض تهدید هستند. تراپین‌های بالغ می‌توانند تا ۱۰ اینچ (۲۵ سانتی متر) رشد کنند، بیش از ۲ پوند (۱ کیلوگرم) وزن داشته باشند و می‌توانند چندین دهه زندگی کنند. مری کیت و اشلی ممکن است به این نشانه‌ها نرسند و احتمالا هرگز در طبیعت رها نخواهند شد.
ویلم روزنبرگ، بوم‌شناس جمعیت زمین در دانشگاه اوهایو، به واشنگتن پست گفت: «این یک جهش است که در طبیعت زنده نمی‌ماند».
برگمن گفت: در حال حاضر، لاک پشت دو سر در حال رشد است و تنها کاری که باید انجام داد این است که همچنان روی زندگی و رشدش نظارت داشته باشیم. آن‌ها واقعا خوب غذا می‌خورند و بسیار زیبا هستند».
منبع: popsci باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

بخوانید  ضرورت برداشتن سقف کارانه برای پزشکان در مناطق محروم

برچسب‌ها:

نظرات کاربران