0

تهویه مناسب در بوفه مدارس یک ضرورت است

تهویه مناسب در بوفه مدارس یک ضرورت است

تهویه مناسب در بوفه مدارس یک ضرورت است

باشگاه خبرنگاران جوان :

باشگاه خبرنگاران جوان – زارعی گفت: کارکنان پایگاه تغذیه سالم در صورت ابتلا به بیماری‌های واگیر مثل سرماخوردگی، اسهال، آنژین و بیماری‌های پوستی تا بهبودی کامل باید از تماس با مواد غذایی خودداری کنند.

به گفته متخصصان قرار داشتن در معرض دید و کنترل مسئولان مراکز آموزشی، نگهداری مواد غذایی در مکان مناسب و اصول طراحی و معماری پایگاه تغذیه سالم مدارس از اهمیت بالایی برخوردار است.

او گفت: بوفه مدارس باید از نور کافی برخوردار باشند و جهت جلوگیری از رطوبت، عایق کاری کف و دیوار‌ها باید انجام شده باشد. آب آشامیدنی و سیستم فاضلاب در بوفه مدارس و پایگاه‌های تغذیه‌ای سالم باید مورد تایید وزارت بهداشت باشد.

تمام پرسنل پایگاه تغذیه سالم ملزم به رعایت بهداشت فردی، شامل کوتاه نگه داشتن ناخن‏‌ها و شستن دست‌ها با آب و صابون قبل از شروع به کار هستند.

زارعی گفت: باید مسئول دریافت وجه در تهیه و توزیع مواد خوراکی دخالتی نداشته باشد. نصب جعبه کمک‌های اولیه مجهز به لوازم مورد نیاز در محل پایگاه تغذیه سالم الزامی است و مسئول پایگاه جهت برداشتن مواد غذایی آماده مصرف از پنس استفاده کند.

با اعلام وزارت بهداشت پایگاه تغذیه‌ای سالم باید فاصله‌‏ای مناسب از محل جمع ‏آوری پسماند و سرویس ‏های بهداشتی داشته باشد؛ به گونه‌‏ای که پایگاه باید ضمن رعایت تمامی عوامل مذکور در دورترین فاصله از محل‌های آلودگی قرار بگیرد.

   

بخوانید  وضعیت هوای تهران ۱۴۰۲/۰۲/۲۲؛ تداوم تنفس هوای "مطلوب"
برچسب‌ها:

نظرات کاربران