0

“تهاتر” راهکار وزیر کار برای پرداخت مطالبات وزارت بهداشت و تأمین اجتماعی

سید صولت مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این سؤال که “در حال حاضر شاهد بدهی سازمان تأمین اجتماعی به مراکز درمانی و داروخانه‌ها و تأخیر در پرداخت مطالبات این مراکز بابت ارائه خدمات درمانی به مردم هستیم؛ راهکار شما برای کاهش مدت زمان تأخیر در پرداخت مطالبات و بدهی‌ها چیست؟” اظهار کرد: در سال جاری بخش قابل توجهی از مطالبات داروخانه‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی را پرداخت کردیم. سازمان تامین اجتماعی با دانشگاه‌های علوم پزشکی حساب فی‌مابین دارد یعنی هم طلب و هم بدهی دارد.

وی ادامه داد: طلب دانشگاه‌های علوم پزشکی بابت خدمات درمانی ارائه شده به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی است و طلب سازمان تأمین اجتماعی بابت پول دارویی است که تولید کرده و در اختیار دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها قرار داده است.

مرتضوی گفت: ما با وزارت بهداشت تفاهم کردیم که مطالبات و بدهی‌های دانشگاه‌ها و سازمان تأمین اجتماعی را تهاتر کنیم تا مشکل پرداخت مطالبات، کاهش یابد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در رابطه با طرح دارویار نیز پرداخت مطالبات وضعیت بهتری پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: برخی اوقات دانشگاه‌های علوم پزشکی از سازمان تأمین اجتماعی طلب دارند اما صورت وضعیت‌ها، دیر وصول می‌شوند و گاهای این مدت تا دو ماه طول می‌کشد؛ در این راستا نیز سامانه‌هایی تعریف شده که این مدت زمان کاهش یابد.

منبع خبر : خبرگزاری تسنیم

بخوانید  هشدار کلاهبرداری با عنوان یارانه مضاعف ۲۲۰۰۰۰ تومانی
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *