0

تنهایی خطر بیماری قلبی عروقی را افزایش می دهد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، بر اساس این مطالعه، این سه عامل افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را در معرض خطر بیشتر مرگ زودرس قرار می‌دهد. بیماری قلبی عروقی به بیماری قلبی و سکته اشاره دارد.

«رویزین لانگ»، نویسنده اصلی از دانشگاه لیمریک ایرلند، می‌گوید: «فاکتورهای سلامت اجتماعی مانند تنهایی و انزوای اجتماعی اخیراً توجه زیادی را به خود جلب کرده‌اند و بسیار مهم است که در زمینه سلامت قلب و عروق به بررسی آنها پرداخته شود.»

لانگ در ادامه افزود: «آنچه که مشخص نبود این است که آنها تا چه حد بر مدت زمان زندگی افراد در هنگام تشخیص بیماری قلبی عروقی تأثیر دارند.»

وی می‌گوید: «بررسی ما نشان داد که هر یک از این فاکتورها در درمان بیماری‌های قلبی عروقی بسیار مهم هستند، زیرا به نظر می‌رسد افزایش سطح تنهایی، انزوای اجتماعی و تنها زندگی کردن منجر به مرگ زودرس می‌شود.»

لانگ اضافه کرد که احتمالاً دلایل مختلفی برای این موضوع وجود دارد، که از حمایت شخص دیگر گرفته تا نحوه واکنش بیولوژیکی یک فرد به استرس را شامل می‌شود.

برای این گزارش، محققان ۳۵ مطالعه انجام شده در اروپا، آمریکای شمالی و آسیا را طی چندین دهه بررسی کردند.

اثرات تنهایی زندگی کردن در کشورهای اروپایی قوی‌تر ظاهر شد. بر اساس این مطالعه، این ممکن است بازتابی از تعداد زیادی از افرادی باشد که در بخش‌هایی از اروپا به تنهایی زندگی می‌کنند.

بخوانید  ایران برای کشورهای همسایه مرجع معتبر درمان است

نظرات کاربران