0

تلاش مضاعف شهردار تهران برای تامین همراه‌سرا و پارکینگ در اطراف بیمارستان‌های پایتخت

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمدامین توکلی‌زاده؛ معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران امروز در حاشیه افتتاح همراه‌سرای پناه در قالب شصت و ششمین پویش امید و افتخار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همراه‌سرای پناه در منطقه 6، هفتمین همراه‌سرایی است که در شهر تهران افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد اما همچنان نیاز ما به راه‌اندازی چنین مجموعه‌هایی باقیست.

وی با اشاره به افزایش تخت‌های بیمارستانی در این دوره از فعالیت دولت سیزدهم گفت: خوشبختانه شاهد افتتاح و بهره‌برداری ابربیمارستان‌ها و مراکز درمانی در سطح شهر تهران هستیم که از آن جمله می‌توان به کلینیک مسیح، مجموعه درمانی تجریش و غدیر اشاره کرد اما نکته‌ای که بسیار مهم است اینکه در راه‌اندازی این مراکز باید به احداث پارکینگ این مراکز نیز توجه شود.

توکلی‌زاده ادامه داد: دو موضوع برای مراجعات بیمارستان و همراهان آنها به مراکز درمانی مهم است که از آن جمله می‌توان به بحث همراه‌سراها و پارکینگ خودروهای آنها اشاره کرد که متاسفانه در گذشته این موارد و راه‌اندازی مراکز درمانی پیش‌بینی نشده بود و بیماران و همراهان آنها با این معضلات روبه‌رو هستند و انشاءالله بتوانیم با همت خیرین و همکاری بین دانشگاه و شهرداری این معضلات را کاهش بدهیم.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به فعالیت شهرداری تهران برای معرفی و اعزام همراهان بیماران به همراه‌سراهای اطراف بیمارستان‌ها گفت: نیروهای ما در خودروهای تعیین شده به مددکاران بیمارستان‌ها مراجعه و اقدامات لازم برای معرفی همراهان را به همراه‌سراها را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به نیاز شهر تهران به افتتاح و بهره‌برداری همراه‌سراهای جدید گفت: با توجه به افزایش تخت‌های بیمارستانی، قاعدتا نیاز ما به افزایش همراه‌سراها زیاد است و امیدواریم در این مسیر از ظرفیت خیرین و نیکوکاران استفاده شود.

بخوانید  چهاردهمین سمینار از مجموعه تورکنفرانس های" اصلاح سبک زندگی با ورزش" برگزار شد

توکلی‌زاده ادامه داد: خدماتی که در همراه‌سراها به همراهان بیماران ارائه می‌شود کاملا رایگان خواهد بود.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران تصریح کرد: امیدواریم تمهیداتی پیش‌بینی شود که بتوانیم در کنار هر بیمارستان یک همراه‌سرا جهت ارائه خدمات به همراهان بیمار داشته باشیم.

منبع خبر : خبرگزاری تسنیم

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *