0

تقویت‌کننده واکسن کووید احتمال بستری را 81 درصد کاهش می‌دهد

محققان:

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد تقویت‌کننده واکسن فایزر ریسک بستری افراد مسن در بیمارستان را تا ۸۱ درصد کاهش می‌دهد.  

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری آنا، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد تقویت‌کننده واکسن فایزر ریسک بستری افراد مسن در بیمارستان را تا 81 درصد کاهش می‌دهد. 

تحقیقات صورت گرفته نشان داده، تقویت‌کننده واکسن کووید-۱۹ سازگار با سویه امیکرون که توسط شرکت فایزر–بیوان‌تک ساخته شده، بستری شدن در بیمارستان در میان بیماران مسن‌تر را به شدت کاهش داده و این داده‌ها نخستین شواهد از اثربخشی این دارو در دنیای واقعی است.

براساس این مطالعه، در میان افراد ۶۵ ساله و بالاتر که پیش از این، دو دوز واکسن کووید دریافت کرده بودند و پس از گذشت مدتی تقویت‌کننده سازگار با سویه امیکرون به آنها تزریق شده بود، احتمال بستری در بیمارستان و بیماری شدید ناشی از ابتلا به کرونا به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرد.

این مطالعه از اواخر سپتامبر تا اواسط دسامبر انجام شد و ۶۲۲ هزار و 701 نفر ۶۵ سال و بالاتر را که واجد شرایط استفاده از تقویت کننده بودند مورد بررسی قرار داد. 

در حالی که این نوع واکسن سویه اصلی و نوع BA.4/BA.5 امیکرون را هدف قرار می‌دهد، دانشمندان در حال حاضر مشغول بررسی گونه‌ XBB.۱.۵ سویه امیکرون هستند که به سرعت در حال گسترش در ایالات متحده است.

منبع : خبرگزاری آنا

بخوانید  واکسن رازی کووپارس در لیست تزریق برای دوز یادآور قرار گرفت
برچسب‌ها:

نظرات کاربران