0

تغییرات اساسی در المپیاد از امسال اجرایی می‌شود

باقری فرد:

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: اکنون المپیاد به چیزی شبیه کنکور بدل شده است در حالی که ما المپیاد را به این منظور طراحی نکردیم که افرادی در آن برنده و بازنده شوند. تغییرات اساسی در المپیاد از امسال اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، ابوالفضل باقری فرد امشب ۲۷ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ در نشست دانشجویان استعدادهای درخشان و برگزیدگان المپیاد علوم پزشکی در محل دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه دانشجویان علوم پزشکی این امکان را دارند که به مردم خدمت کنند، افزود: انتخاب استعدادهای برتر از میان دانشجویان علوم پزشکی که خودشان از میان برترین‌های کنکور بوده‌اند، کار سختی است.

او افزود: نخبگان سرمایه‌های تجدید ناپذیر کشور هستند و نخبه‌ای که به هر دلیلی از دست می‌رود، از دست رفته است و واجب است که به امور نخبگان بپردازیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با تأکید بر این نکته که نخبگان ساماندهی شده‌اند اما سازماندهی نشده‌اند، یادآور شد: باید بعد از اختتامیه المپیاد نخبگانی که مدال‌های مختلف را کسب کرده‌اند به کار بگیریم و توانایی آنها را عملیاتی کنیم. باید بدانیم نخبگان در چه شرایطی قرار دارند.

او از تشکیل شبکه نخبگانی در وزارت بهداشت خبر داد و گفت: دامنه شمول استعدادهای درخشان در گروه علوم پزشکی باید گسترش پیدا کند. از جمله اینکه امسال اجازه داده شد افرادی که دارای مدال برنز المپیاد هستند از تسهیلات استعداد درخشان استفاده کنند.

باقری فرد با تأکید بر اینکه سازوکار المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی باید تغییر کند، گفت: اکنون المپیاد به چیزی شبیه کنکور بدل شده است در حالی که ما المپیاد را به این منظور طراحی نکردیم که افرادی در آن برنده و بازنده شوند. تغییرات اساسی در المپیاد از امسال اجرایی می‌شود.

بخوانید  اهدای خون توسط ۴۴ هزار و ۴۶۲ نفر برای اولین بار در تهران

منبع : خبرگزاری آنا

برچسب‌ها:

نظرات کاربران