0

تعرفه های خدمات پزشکی باید قابلیت  اجرایی داشته باشد

عضو شورای عالی نظام پزشکی با تاکید بر این که در تعیین تعرفه های خدمات پزشکی باید قیمت تمام شده خدمات و نوسانات ارزی لحاظ شود؛ گفت: امیدواریم در حوزه تعرفه های خدمات پزشکی برای سال آتی عددی مصوب شود که قابلیت اجرایی داشته باشد.

دکتر علیرضا مدرکیان در گفت و گو با خبرنگار اداره کل روابط عمومی با ا شاره به این که موضوع تعرفه ها برای جامعه پزشکی در سال آینده از اهمیت بالایی برخوردار است؛ اظهار کرد: در بحث تعرفه ها تلاش هایی که  انجام شد در نهایت نتوانست رضایت جامعه پزشکی را فراهم کند و از آن جا که تعرفه خدمات پزشکی تنها یک بار در سال تعیین و تا آخر سال هم قابل تغییر نخواهد بود ، باید کار کارشناسی دقیقی نسبت به محاسبه و تعیین آن انجام شود.

وی با اشاره به نوسانات بازار ارز افزود: با یک بار افزایش تعرفه نمی توان  مشکلات موجود را مرتفع نمود زیرا ارائه خدمات بسیاری از گروههای جامعه پزشکی مانند آزمایشگاهها ؛ موسسات رادیولوژی و همکاران دندانپزشک وابسته به نوسانات ارزی است .

عضو شورای عالی نظام پزشکی با تاکید بر این که اگر قیمت تمام شده خدمات در حوزه های مختلف به درستی محاسبه و ابلاغ نشود شاهد دریافت های غیرقانونی خواهیم بود؛ تصریح کرد: امیدواریم برای سال آینده شورای عالی بیمه و سایر مسئولان ذیربط در روند کارشناسی و تعیین تعرفه ها همه جوانب را در نظر گرفته و عددی را مصوب کنند که قابلیت اجرایی داشته باشد.

مدرکیان یادآور شد: اگر تعرفه ها به درستی محاسبه و ابلاغ نشود شاهد دریافت تعرفه های غیر عرفی از سوی برخی همکاران خواهیم بود و یا این که از ارائه برخی خدمات خودداری می کنند.

وی اظهار کرد: خیلی از مراکز پاراکلینیک قادر به ادامه فعالیت خود نیستند و باید همه  این موارد در تعیین و ابلاغ تعرفه های خدمات پزشکی و پاراکلینیک در نظر گرفته شود تا آسیبی به روند ارائه خدمات بیماران در حوزه های مختلف پزشکی وارد نشود.

منبع : سایت نظام پزشکی کل کشور

بخوانید  شاید مجبور شویم پزشک وارد کنیم

نظرات کاربران