0

تصمیم وزارت اقتصاد برای دفاتر سلامت وجاهت ندارد

تصمیم وزارت اقتصاد برای دفاتر سلامت وجاهت ندارد

تصمیم وزارت اقتصاد برای دفاتر سلامت وجاهت ندارد

باشگاه خبرنگاران جوان :

باشگاه خبرنگاران جوان– حمید اسدی گفت: دستور جلسه هیأت مقررات زدایی کاهش تعرفه‌های دفاتر خدمات سلامت بود؛ نه حذف تعرفه. اعضا به دستور جلسه خود توجه نکردند و طرحی نامرتبط به جلسه را مصوب کردند.

به گفته اسدی، بازرسی مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت رایگان است، اما اگر قرار باشد کسی خودپایشی انجام دهد تنها دو راه حل دارد؛ اول اینکه خود کارشناس باشد که درصد این موضوع بسیار پایین است و دوم اینکه فرد کارشناسی را از بهداشت محیط استخدام کند که حداقل باید ماهیانه ۲.۵ تا ۳ میلیون تومان هزینه کند و اگر این خدمات را از دفاتر خدمات سلامت دریافت کند، رقم بسیار ناچیزی می‌شود.

چندی پیش سعید ممبینی رئیس اتاق اصناف ایران با انعقاد قرارداد ۳۰۰ هزار تا یک میلیون تومانی اصناف با دفاتر خدمات سلامت مخالفت کرده بود و اتاق اصناف ایران به هیات مقررات زدایی پیشنهاد کرد تا وزارت بهداشت ضوابط بهداشتی هر صنف را ابلاغ کند و واحد‌های صنفی از طریق خود اظهاری میزان رعایت بهداشت را اعلام کنند.

در جلسه ششم دی مقرر شد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور به منظور حذف اخذ هر گونه دریافت وجه از متصدیان مراکز و اماکن عمومی و واحد‌های صنفی و جلوگیری از الزام آن‌ها به انعقاد قرارداد با دفاتر سلامت، ظرف دو هفت قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی را اصلاح کند.

همچنین وزارت بهداشت ظرف مدت دو هفته، ضوابط بهداشتی اماکن را به تفکیک شغل برای خود کنترلی و خود اظهاری به کمک اتاق اصناف ایران به واحد‌های صنفی مشمول اعلام کند. واحد‌های صنفی نیز از این پس خود اظهاری خواهند کرد و اگر امکان این کار را نداشته باشند، می‌توانند از خدمات مشاوره استفاده کنند و هیات مقررات زدایی از طریق هیأت دولت، اصلاحیه آیین نامه اجرایی هیأت وزیران (تاریخ ۱۹ شهریور ۱۳۹۹) درباره تعیین مبالغ دریافتی دفاتر بهداشت سلامت (بخش خصوصی) را ملغی کند.

بخوانید  ۴۲ بیمار کرونایی جان باختند

فعالیت دفاتر خدمات سلامت از سال ۹۵ آغاز شده و تاکنون بیش از ۱۳۰۰ فرصت اشتغال ایجاد شده است، تاکنون ۱۸۰ دفتر مجوز اخذ کرده اند که ۱۶۰ دفتر فعال هستند و بنابر اعلام وزارت بهداشت این دفاتر با کاهش تصدی گری دولت، از پلمب ۷ هزار واحد صنفی پیشگیری کردند.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران