0

تست آنتی‌ژن جایگزین پی‌سی‌آر می‌شود

در چین؛

چین برای مسافران ورودی نیاز به آزمایش پی‌سی‌آر کووید-۱۹ را با آزمایش آنتی ژن جایگزین می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، چین در تازه‌ترین اقدامات خود برای کنترل همه‌گیری کرونا، آزمایش آنتی‌ژن را با تست پی‌سی‌آر جایگزین می‌کند.

وزارت امور خارجه چین اعلام کرد، از ابتدای روز بیست و نهم آوریل (روز شنبه) تمام مسافران پرواز‌های خارجی ملزم به ارائه نتیجه منفی تست آنتی‌ژن کرونا هستند که نهایتا ۴۸ ساعت قبل از زمان پرواز آن‌ها گرفته شده است.  

این وزارتخانه یادآوری کرد، ارائه تست آنتی‌ژن الزام تست پی‌سی‌آر را حذف می‌کند.

در حال حاضر، چین مسافران ورودی برخی کشور‌ها از جمله ایالات متحده آمریکا، کره جنوبی و ژاپن را ملزم می‌کند تا قبل از ورود به کشور، آزمایشات پی‌سی‌آر را انجام دهند.

الزامات آزمایش قبلاً در ماه مارس (اسفندماه)  برای مسافران چندین کشور از جمله سنگاپور، مالزی، فیلیپین، کامبوج و نیوزلند برداشته شده بود و به تست‌های دیگر تغییر یافته بود.

سفارت چین در سنگاپور در تاریخ ۱ مارس اعلام کرد، قوانین و محدودیت‌های همه‌گیری کووید-19 براساس وضعیت فعلی بیماری همه گیر در سراسر جهان و برای تسهیل ورود و خروج مردم کاهش و تغییر می‌یابد.

چین در دسامبر گذشته پس از اعمال سه سال محدودیت‌های سختگیرانه به منظور کنترل پاندمی کرونا از کاهش محدودیت‌ها در سراسر کشور خبر داد. حدود یک ماه بعد در ۸ ژانویه، اقدامات قرنطینه‌ای را برای مسافران خارج از کشور لغو کرد و مسافران را ملزم به انجام آزمایش پی‌سی‌آر از ۴۸ ساعت قبل از پرواز برای ورود به چین کرد.

بخوانید  بدون اعزام زنان، مشکل کمبود پزشک و پرستار برطرف نمی‌شود

به گفته کارشناسان، تست‌های آنتی‌ژنی سریع زمانی بیشترین دقت را دارند که در افرادی با علائم یا نشانه‌های کووید-۱۹، به‌ویژه در هفته نخست بیماری، استفاده شوند؛ دقت تست‌های آنتی‌ژنی سریع در افرادی که هیچ علامت یا نشانه‌ای را از عفونت بروز نمی‌دهند، به میزان قابل‌توجهی کمتر است، اما در افرادی که با بیمار مبتلا به کووید-۱۹ تائید شده در تماس بوده‌اند، عملکرد بهتری دارند.

منبع : خبرگزاری آنا

برچسب‌ها:

نظرات کاربران