0

تخصیص بودجه به تبدیل وضعیت کارکنان حوزه سلامت

تخصیص بودجه به تبدیل وضعیت کارکنان حوزه سلامت

تخصیص بودجه به تبدیل وضعیت کارکنان حوزه سلامت

باشگاه خبرنگاران جوان :

باشگاه خبرنگاران جوان – میرزابیگی گفت: مدل مراقبت‌های پرستاری جامعه نگر با رویکرد پسا کرونا تدوین شده است و پیگیر پوشش بیمه‌ای خدمات مراقبت در منزل هستیم. اضافه کار و کارانه تفکیک شده و اجرای طرح پرداختی قاصدک دیگر اجرا نخواهد شد. ۱۲۰۰ میلیارد تومان بودجه برای اجرای تعرفه گذاری پرستاری برای سه ماه پایانی سال جاری اختصاص یافته است.

قانون تعرفه‌گذاری پرستاری سال ۸۶ در مجلس تصویب شده بود؛ اما همچنان اجرایی نشده است.

رهبر انقلاب ۲۱ آذر در دیدار با پرستاران فرمودند: اصرار دارم در این دولت، وزارت بهداشت مسئله تعرفه‌گذاری را دنبال و اجرا کند.

بنا بر گفته رئیس سازمان نظام پرستاری بر اساس قانون تعرفه گذاری، کارانه‌های پرستاران از تعرفه این قانون تبعیت می‌کند.

او گفت: پیش از این گاهاً کارانه کمی به صورت سلیقه‌ای و با مبانی غیرمشخص به پرستاران پرداخت می شد که این رقم در دوران شیوع کرونا کاهش یافت و به یک‌سوم دوران قبل از کرونا رسید. از محل اجرای قانون تعرفه گذاری رقمی به کارانه پرستاران اضافه می‌شود و این عدد ارتباطی با اضافه کار و حقوق ندارد. حداقل به طور میانگین سه میلیون تومان با اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری به کارانه فعلی پرستاران اضافه می‌شود. برخی مراکز حتی تا یک‌ سال نیز تاخیر در پرداخت وجود دارد که پذیرفته‌شده نیست؛ اما تاخیر تا سه ماه قابل قبول است. زیرا باید خدمات ثبت و محاسبه شوند و بیمه نظارت کند که برای این اقدامات سه ماه زمان کفایت می‌کند.

بخوانید  استفاده از کامپوزیت در نمای ساختمان‌های مراکز درمانی و بیمارستانی ممنوع می‌شود

میرزابیگی اعلام کرد که پرستاران از ابتدای دی‌ بر مبنای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، کارانه را دریافت خواهند کرد و احتمالاً تا سه ماه آینده کارانه دی‌ بر این اساس پرداخت خواهد شد.

او گفت: در زمینه رفع کمبود نیروی پرستاری اقدامات خوبی انجام و مجوز‌ لازم در این خصوص اخذ شده است. برای تبدیل وضعیت گروه‌های حوزه سلامت به ویژه پرستاری در سال آینده حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان بودجه به شرط تصویب در صحن مجلس در نظر گرفته شده است.

شمس، رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور گفت: تعرفه گذاری خدمات پرستاری به مرحله اجرایی رسیده است.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران