0

تحصیل ۲۲۰۰ دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله(عج)

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دکتر حسن ابوالقاسمی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله(عج) اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله(عج) 400 عضو هیئت علمی و پزشکان و محققان برجسته در بخش‌های پایه و بالینی دارد و بیش از 2200 دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل در رشته‌های تخصصی موردنیاز کشور هستند.

وی از وجود 22 مرکز تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله(عج) خبر داد و افزود: این مراکز تحقیقات مختلفی از جمله تولید واکسن کرونا انجام داده‌اند و در حال مطالعه روی تولیدات مختلف هستند که می‌تواند کشور را به سمت خودکفایی هدایت کند.

ابوالقاسمی گفت: بیمارستان بقیةالله(عج) بزرگترین بیمارستان در ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونایی بود و در همان زمان پروژه های تحقیقاتی متنوعی نیز در سطح دانشگاه اجرا می‌شد از جمله پروژه پلاسمادرمانی که برای اولین بار در این دانشگاه کلید خورد و ما در جهان نیز پیشتاز اجرای پلاسمادرمانی بودیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله(عج) خاطرنشان کرد: در دوران همه گیری کووید، 800 مقاله درباره کرونا و داروهای موثر بر آن، از سوی دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله(عج) نیز در مجلات معتبر خارجی چاپ شد و در دسترس همگان قرار دارد.

وی به تولید واکسن نورا توسط دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله اشاره و بیان کرد: بیش از یک میلیون نفر از هموطنان از واکسن نورا استفاده کردند و این واکسن یکی از کم‌عارضه‌ترین واکسن‌های ایران بود که اثربخشی مطلوبی داشت. همچنین یک شرکت دانش‌بنیان در این دانشگاه، به تولید کیت‌های تشخیص بیماری کرونا پرداخت.

ابوالقاسمی با اشاره به لزوم توجه به درس آموخته‌های ناشی از سیاستگذاری‌های انجام شده در دوران کرونا تصریح کرد: مقرر شد که تجارب کرونا از جمله نقاط ضعف و قوت را در قالب برگزاری یک همایش تحت عنوان «درس‌آموخته‌های کرونا» ثبت کنیم.

منبع خبر : خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *