0

تحصیل ۱۸۰۰۰ دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه‌های علوم پزشکی

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، رضا البرزی؛ مدیرکل امور شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت امروز در نشست خبری وزارت بهداشت با بیان این‌که در وزارت بهداشت 220 هزار نفر دانشجوی علوم پزشکی در حال تحصیل هستند، اظهار کرد: حدود 18 هزار نفر را دانشجویان شاهد و ایثارگر جامعه هدف تشکیل می‌دهند؛ به عبارت دیگر 8 درصد از جامعه آماری دانشجویان علوم پزشکی را فرزندان شهدا و ایثارگران تشکیل می‌دهند در حالی که سهمیه پذیرش فرزندان شاهد و ایثارگر، 25 درصد ظرفیت آزمون‌هاست.

وی افزود: طبق آخرین آمار، 22 درصد این دانشجویان وضعیت عالی تحصیلی یعنی معدل بالای 17 دارند؛ 66 درصد آن‌ها در وضعیت تحصیلی مطلوب هستند و فقط 3.7 درصد از وضعیت دانشجویان شاهد و ایثارگر در وضعیت بحرانی از نظر تحصیلی قرار دارند.

البرزی ادامه داد: در حال حاضر طرح “دانشجوی همیار” را در حال اجرا داریم و در این طرح از دانشجویانی که وضعیت تحصیلی عالی دارند برای ارتقای وضعیت تحصیلی سایر دانشجویان کمک می‌گیریم.

به گفته مدیرکل امور شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت، در رشته پزشکی از تمام دانشجویان آزمون علوم پایه، پیش کارورزی و صلاحیت بالینی اخذ می‌شود تا صلاحیت علمی این افراد ارزیابی شود و در بخش‌های مختلف کیفیت آموزش دانشجویان را رصد می‌کنیم.

منبع خبر : خبرگزاری تسنیم

بخوانید  فراخوان بیمه تکمیلی کارکنان
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *