0

تجهیز و توزیع ۲۲۸ دستگاه آمبولانس جدید به‌زودی

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، جعفر میعادفر با اشاره به خرید 500 دستگاه آمبولانس جدید، از تجهیز و آماده‌سازی 228 دستگاه آمبولانس برای توزیع در سطح کشور خبر داد و اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود هر دو هفته حدود 30 دستگاه آمبولانس جدید در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی توزیع شود. این آمبولانس‌ها ساخت سال 2023 و 2024 شرکت تویوتا هستند که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و نسبت به سایر آمبولانس‌ها، از نظر قیمت مناسب‌ترند.

وی با اشاره به هزینه‌های بسیار پایین نگهداری و تعمیرات آمبولانس‌های جدید افزود: مصرف بنزین این آمبولانس‌ها بسیار پایین و استاندارد است. تجهیز این آمبولانس‌ها با تجهیزات تولیدات داخل از جمله برانکارد، ساکشن و کیف احیا انجام می‌شود.

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه مشکلی بابت واردات آمبولانس‌های جدید نداریم، تصریح کرد: واردات آمبولانس از عوارض گمرکی معاف است البته نیاز است ترخیص آن‌ها با همکاری گمرک، تسریع شود تا در اختیار دانشگاه‌ها و پایگاه‌های اورژانس کشور قرار گیرد.

میعادفر همچنین از واردات حدود 50 دستگاه آمبولانس از محل کمک خیرین و همچنین سازمان‌های بین‌المللی به کشورمان خبر داد و گفت: مسیر واردات آمبولانس با کمک خیرین سلامت، باز شده و اعلام آمادگی می‌کنیم که هر یک از خیرین بتواند آمبولانس را تا گمرک بیاورد، ثبت سفارش و ترخیص می‌کنیم و برای پایگاه اورژانسی که مورد نظر خیرین است، به کار می‌گیریم.

منبع خبر : خبرگزاری تسنیم

بخوانید  ارائه مشاوره رایگان روانشناسی در ۸۳ مرکز "سراج" در کشور
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *