0

تاکید رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور بر هم افزایی با سازمان نظام پرستاری در راستای کمک به وزارت بهداشت

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، دکتر محمد رئیس زاده در نشست با رییس کل سازمان نظام پرستاری کشور و معاونان این سازمان که امروز در محل این سازمان برگزار شد تصریح کرد: نظام پزشکی و نظام پرستاری خود را مقید میدانند به دولت و وزیر جدید کمک کنند.

دکتر رییس زاده افزود: پرداخت مطالبات پرستاران و ارتقا وضعیت علمی و شان جامعه پزشکی و پرستاری باید در دستور کار قرار بگیرد و پیوند بین این دو قشر اتحاد و همدلی باشد. ما موظفیم مطالبات را با خویشتن داری بیشتری پیش ببریم زیرا وزیر بهداشت و رییس جمهور از بدنه جامعه پزشکی و از خانواده خود ما هستند.

وی با تاکید بر اینکه انجمن های علمی، نظام پزشکی و نظام پرستاری باید جایگاه محکم و غیر قابل بازگشتی داشته باشندگفت: این موضوع سلامت آینده جامعه را تامین می‌کند. همچنین موضوع هماهنگی و همفکری بین تشکلهای سلامت یک تکلیف است. ارتباط بین جامعه پزشکی و پرستاری باید تقویت شود.

رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به اینکه ستون فقرات درمان بخصوص در مراکز بستری، پرستاران هستندادامه داد: کسی که لحظه به لحظه با بیمار سروکار دارد و تداوم و سختی درمان بیمار را پایش می کند پرستار است. اگر سیستم پرستاری به روز و پیشرفته و با ارزشمندی وجود نداشته باشد پای درمان لنگ می زند. حفظ کرامت و شانیت جامعه پرستاری مهمترین چیز است.

وی گفت: بحث معیشت پرستاران باید مورد توجه قرار بگیرد. متاسفانه طی سه سال اخیر تلاش داشتند کار پزشک و کادر درمان را با سایر مشاغل مقایسه کنند. آیا حساسیت کارها با یکدیگر یکسان است؟

دکتر رییس زاده در پایان گفت: ضرورت همگرایی بسیار بیش از قبل است و باید در کنار هم در سازمان نظام پزشکی و سازمان نظام پرستاری به گونه ای عمل کنیم که ریل گذاری ها برای این مسیر غیر قابل بازگشت باشد.باید کارگروه مشترکی برای پیگیری موضوعات مربوط به هردو صنف تشکیل شود.

 

پایان پیام /

نظرات کاربران