0

تامین بودجه لازمه اجرای امضای نسخه نویسی الکترونیک

تامین بودجه لازمه اجرای امضای نسخه نویسی الکترونیک

تامین بودجه لازمه اجرای امضای نسخه نویسی الکترونیک

باشگاه خبرنگاران جوان :

باشگاه خبرنگاران جوان – سالاریان گفت: در حال حاضر ۷۰ هزار امضای الکترونیکی از میان ۲۰۰ هزار پزشک پروانه دار صادر شده است. برای اجرای کامل طرح، نیازمند بودجه برای پشتیبانی شبانه روزی در هفت روز هفته هستیم؛ زیرا در صورت بروز مشکل در زمینه نسخه نویسی الکترونیکی یا امضای الکترونیکی برای پزشک در اورژانس یا مطب باید تیم پشتیبان در سازمان نظام پزشکی مستقر باشد.

در برنامه ششم توسعه، قانون گذار تاکید کرده است اجرای نسخه نویسی الکترونیکی باید با اولویت حفظ حریم خصوصی ، محرمانگی داده، اجرای برنامه پزشک خانواده و استفاده از امضای الکترونیک باشد.

با اعلام سالاریان سازمان نظام پزشکی آمادگی کامل برای اجرای امضا و نسخه نویسی الکترونیکی را دارد و تمام زیر ساخت های لازم در این خصوص فراهم شده اند؛ اما باید بودجه لازم برای پشتیبانی این طرح تامین شود.

او گفت: کدینگ یکسان و عدم ارسال پیامک از جمله مسائلی هستند که هنگام اجرای امضا و نسخه نویسی الکترونیکی برای پزشکان ایجاد می شود. اگر مشکلی در حین انجام فرآیند ایجاد شود؛ یا بیمار باید در زمان دیگری برای دریافت نسخه مراجعه کند یا شاید داروی تجویزی تحت پوشش بیمه قرار نگیرد. همین موضوع مشکلاتی را برای بیمار و حتی پزشک در صورت نبود تیم پشتیبان ایجاد خواهد کرد.


بیشتر بخوانید

  • ابتلای ۱۰ درصد نوزادان زیر سه سال و ۲۳ درصدکودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال به کرونا

بخوانید  احتمال افزایش مراجعه بیماران سرپایی کرونا در هفته‌های آتی

نظرات کاربران