0

تأمین اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی وام اربعین دانشجویان علوم پزشکی

وی با ذکر این نکته که برای اولین بار مبلغ ۱۵ میلیارد تومان ویژه اربعین کنار گذاشتیم و هزینه‌های طی مسیر هم با صندوق رفاه دانشجویی وزارت بهداشت است، تاکید کرد: همچنین ۵ میلیون تومان وام در شرایط غیراربعین و ۴ میلیون تومان در شرایط اربعین به متقاضیان تشرف به این سفر نورانی تخصیص می‌یابد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: ما وام ازدواج دانشجویی را ۱۵ برابر و وام فرزندآوری را ۱۰ برابر افزایش دادیم، ما ۸۵ میلیارد تومان وام ودیعه مسکن اختصاص دادیم و ۱۵۰ میلیارد تومان صرف ساخت، تجهیز و به‌روزرسانی خوابگاه‌های دانشجویی شد و به ۹۷ درصد متقاضیان وام اعطای تسهیلات داشتیم.

محمدی تصریح کرد: ما برای اولین بار بیمه درمان کامل ناباروری را داشتیم و در حوزه خوابگاهی هم ۸۰۰ میلیارد تومان در حوزه تخت و تسهیلات تخصیص یافت.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای تاسیس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا سال قبل ۸۰۷ خوابگاه داشتیم و این عدد در یک سال اخیر به ۸۸۸ واحد رسیده و اضافه شدن ۸۱ واحد در طول یک سال یک اتفاق شاخص بود و مورد شاخص‌تر اینکه معادل ۱۰ درصد مجموع خوابگاه‌ها به متاهلان اختصاص یافته است و ما نگاهی ویژه در راستای توسعه بیش از پیش این نوع خوابگاه‌ها و در جهت رفاه حال زوج‌های دانشجو داریم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت یادآور شد: دوره دانشجویی بهترین فرصت برای انتخاب همسر و ازدواج سالم و به‌هنگام است.

بخوانید  آمار کرونا در ایران| فوت ۳۲ نفر در شبانه‌روز گذشته
برچسب‌ها:

نظرات کاربران