0

تأسیس شعبه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در تاجیکستان

مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت خبر داد؛

مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: به زودی شعبه‌ای از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در تاجیکستان تأسیس می‌شود.

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد حسین نیکنام، مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در جلسه مشترک وزیر بهداشت کشورمان با وزیر بهداشت و تندرستی تاجیکستان با اشاره به نقاط مشترک دو کشور در حوزه سلامت افزود: بزودی شعبه‌ای از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در تاجیکستان تأسیس می‌شود.
 
 وی افزود: ما مؤسسه آموزش بین المللی به نام «معتمد» داریم که آموزش مدیران نظام سلامت را برعهده دارد و در صورت نیاز، مدیران سلامت تاجیکستان می‌توانند از ظرفیت‌های این مؤسسه استفاده کنند.

نیکنام ادامه داد: به زودی فهرستی از راهنما‌های بالینی از ایران برای شما ارسال می‌شود تا برای کنترل و هدفمند کردن نظام سلامت در تاجیکستان مورد استفاده قرار گیرد. 

مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در زمینه سطح بخشی نظام درمان نیز ایران آمادگی همکاری با تاجیکستان را دارد، گفت: در نظر داریم بیمارستان ایرانیان یا ابن سینا در تاجیکستان مرجع اصلی ارجاع بیماران از ایران به تاجیکستان شود یعنی با تبادل با دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران، بیماران از این مرکز برای ادامه روند درمان ارجاع شوند که این مهم نیازمند تبادل بین وزارت بهداشت دو کشور و دانشگاه‌های علوم پزشکی دو کشور خواهد بود.

بخوانید  از جزئیات آزمون‌های وزارت علوم در سال جدید تا علائم نرمی استخوان در کودکان

نظرات کاربران