0

تأخیر  در شکل‌گیری شوراها منجر به ایجاد مشکلات اساسی شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، شهرام دبیری؛ رئیس شورای عالی استان‌ها در آغاز اجلاس بیست و پنجم شورای عالی استان‌ها که با حضور محمدباقر قالیباف؛ رئیس مجلس شورای اسلامی، برگزار شد، با تبریک ایام مبارک دهه فجر، اظهارکرد: ما خانواده بزرگ شورایی کشور، اعلام می‌نماییم هنوز و تا ابد به آرمان‌های انقلاب وفاداریم.

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: تأخیر در ایجاد شوراها، باعث ایجاد مشکلات اساسی در شکل‌گیری ساختار شوراها و چارت سازمانی ردیف بودجه و مکان مناسب برای شوراهای فرادست و شورای عالی استان‌ها، شده است. حل این مشکل نیاز به حمایت ریاست مجلس و نمایندگان ملت دارد.

دبیری افزود: اصلاح قوانین شوراها در روان‌سازی فعالیت شوراها نقش مهمی دارد و می‌تواند در اولویت بررسی مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: بند 5 ماده 78 قانون تشکیلات شوراهای اسلامی کشور اشاره به این موضوع دارد که سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است یک نسخه از پیش‌نویس لوایح برنامه‌های توسعه و بودجه عمومی کشور و استان‌ها را پس از تهیه در اختیار شورای عالی استان‌ها قرار دهد. شورای عالی استان‌ها پیشنهادهای اصلاحی خود را در مورد برنامه و بودجه به این سازمان اعلام خواهد کرد.

رئیس شورای عالی استان‌ها، بیان کرد: اما هیچ راهکار عملی برای این قانون پیش‌بینی نشده است و امکان پیشنهاد اصلاحی پس از نوشتن پیش‌نویس بسیار مشکل است. پیشنهاد می‌کنیم شورای عالی استان‌ها در هنگام تهیه پیش‌نویس نظرات اصلاحی خود را اعلام کند و در نوشتن آن مشارکت داشته باشد.

وی افزود: بدون شک تعامل و هم‌افزایی ظرفیت‌های مجلس شورای اسلامی و شورای عالی استان‌ها می‌تواند نقش موثری در رفع مسایل و مشکلات پیش‌روی جامعه و حل مشکلات مردم داشته باشد. 

بخوانید  روزجهانی ماما گرامی باد

دبیری خطاب به قالیباف‌ گفت: یقینا اعتقاد و باور دارید که شوراهای اسلامی به عنوان نهادهایی برخاسته از دل مردم، می‌توانند نقش موثری در ارتقای کیفیت مصوبات مجلس شورای اسلامی و تطابق آن‌ها با واقعیات جامعه داشته باشند.

رئیس شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: اجرایی شدن گام به گام مدیریت یکپارچه شهری و روستایی از دیگر مطالبات جامعه شورایی و مدیریت شهری است. از ریاست مجلس شورای اسلامی که دارای سابقه طولانی و درخشانی در عرصه مدیریت شهری هستند، انتظار داریم تا با حمایت و هدایت خود و همراهی و مساعدت تمامی متولیان امر، از جمله شورای عالی استان‌ها، گام‌هایی موثر و چاره‌اندیشی حکیمانه در این زمینه صورت پذیرد. 

منبع خبر : خبرگزاری تسنیم

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *