0

بیماریابی نقش مؤثری در پیشگیری از بروز موج ششم دارد

بیماریابی نقش مؤثری در پیشگیری از بروز موج ششم دارد

بیماریابی نقش مؤثری در پیشگیری از بروز موج ششم دارد

خبرگزاری مهر:

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی رضایی اظهار داشت: با توجه به وضعیت فعلی از پوشش واکسیناسیون و کاهش مراجعات مراکز تجمیعی واکسیناسیون باید لکه گیری واکسیناسیون به صورت محله به محله و خانه به خانه برای اقشار آسیب پذیر ادامه یابد تا به پوشش حداکثری از افراد واکسینه شده دست یابیم.

وی افزود: رهگیری افراد در معرض تماس با مبتلایان در شرایط کنونی بسیار مهم است و بیماریابی نقش مؤثری را در پیشگیری از شکل گیری موج ششم دارد.

وی افزود: همچنین سایر راهبردهای طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نظیر مراقبت در منزل مبتلایان، نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی و آموزش جامعه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

رضایی با اشاره به ضرورت ادامه قرنطینه معکوس خاص گروه‌های آسیب پذیر همچون بیماران قلبی، ریوی، فشار خون بالا و دیابت گفت: باید شرایطی فراهم شود که با رفع نیازهای این بیماران، این افراد کمتر بیرون از منزل بیایند تا مبتلا نشوند.

رضایی افزود: پس از اینکه بخش قابل توجهی از مردم واکسن دریافت کردند باید استمرار واکسیناسیون کووید را در قالب واحدهای ارائه خدمات شبکه پیگیری کنیم تا هم دسترسی به واکسیناسیون بیشتر گردد و هم فرصت پرداختن به خدمات غیرکووید فراهم آید.

رئیس مرکز شبکه بیان داشت: با توجه به پوشش قابل توجه واکسیناسیون و کاهش چشمگیر مراجعه به مراکز تجمیعی واکسیناسیون می‌توان در برخی تصمیمات گذشته همچون افزایش نیروها و شیفت‌ها، شیفت‌های شبانه، مراکز تجمیعی تجدید نظر کرد. که تصمیمات در این خصوص متعاقباً ابلاغ خواهد شد.

منبع : dailybulletin.ir

منبع خبر :
https://dailybulletin.ir/27/11/2021/%d8%a8%db%8c%d9%85%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d9%86%d9%82%d8%b4-%d9%85%d8%a4%d8%ab%d8%b1%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d9%be%db%8c%d8%b4%da%af%db%8c%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d8%a8%d8%b1%d9%88%d8%b2/

بخوانید  به همان اندازه که از دستاوردهای جامعه پزشکی خوشحالیم، نگران آسیب به این جامعه نیز هستیم
برچسب‌ها:

نظرات کاربران